Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den här artikeln är osedvanligt dåligt skriven tycker jag. Den enda reflektionen pekar på två hingstar som inte är bärare. But why?
Osedvanligt dåligt skrivet tycker jag tyvärr det mesta är i den aktuella tidningen numera. Ursäkta att det inte hör till tråden.Den här artikeln är osedvanligt dåligt skriven tycker jag. Den enda reflektionen pekar på två hingstar som inte är bärare. But why?
Den här artikeln är osedvanligt dåligt skriven tycker jag. Den enda reflektionen pekar på två hingstar som inte är bärare. But why?
Jag vet inte vilka två du menar, men jag tyckte att artikeln hade koppling med tanke på teorin som redovisades, kritiken mot den och en alternativ teori samt kort info om vidare forskning. Detta var nytt för mig och tänkte att det kanske var det för fler
De tar upp Floricello och Kannan som exempel ur Furiosos hingstlinje och jo det är dom men de är inte bärare så helt ointressanta för att peka ut Furioso.
Dessutom pekar den ut Dark Ronald och Bay Ronald som två som nån sorts startpunkt, visserligen med brasklapp att det finns annan forskning, de två är far och son, varför säga att det är två när de är i rakt nedstigande led och ingen har påvisat att mamman till Dark Ronald borde vara bärare?
De tar upp Floricello och Kannan som exempel ur Furiosos hingstlinje och jo det är dom men de är inte bärare så helt ointressanta för att peka ut Furioso.
Dessutom pekar den ut Dark Ronald och Bay Ronald som två som nån sorts startpunkt, visserligen med brasklapp att det finns annan forskning, de två är far och son, varför säga att det är två när de är i rakt nedstigande led och ingen har påvisat att mamman till Dark Ronald borde vara bärare?
Vad kostade det?Idag har jag haft min vetrinär här och tagit blodprov för att testa WFFS på 2 av mina dräktiga ston. Nu är det bara att vänta på provsvaren. Dom är dräktiga med 2 WFFS fria hingstar. Så hoppas även mina ston är fria från det
Jag kollade då jag ska Wffs testa mitt sto då jag ska använda Bravour. På beställningsformuläret kan du fylla i flera hästar.Apråpå, nu fick jag äntligen ändan ur vagnen i går och skulle beställa hem några wwfs-testkit från Laboklin, men det gick ju inte att beställa flera än ett i taget?? Andra som haft samma problem och löst det?
Ja läste det Luskar lite om vad som blir billigast men det blir väl ingen skillnad precis nu när punden står högtMan kan också testa via SLU https://www.slu.se/institutioner/husdjursgenetik/om-institutionen/hgenlabtest/hast1/ har för mig att priset var 660:- plus moms för varje häst.
Mer info från SWB http://swb.org/nyheter/nu-ar-det-mojligt-att-wffs-testa-sin-hast-i-sverige/
Nyfiken fråga. Varför blodprov o inte tagelprov?@Karoliten inte fått fakturan men jag räknar på ca 800 plus moms per sto.
Ja läste det Luskar lite om vad som blir billigast men det blir väl ingen skillnad precis nu när punden står högt
Det engelska företaget och slu erbjuder tagelprov. Jag har förstått det sim att blodprov bara behövs för godkända hingstarJag kommer köra SLU eftersom det är enklare med tagelprov än blodprov.