Utbildningar häst efter gymnasium

H

horsewhisper

Hejsan. Jag börjar sista året på gymnasium i höst och efter det vill jag fortsätta plugga och då till något med häst att göra. Problemet är att jag inte vet vad jag vill jobba med, jag tycker att hästmassör och "Häst Terapeut Utbildning" verkar intressant. Är det någon som gått någon utbildning som ni kan rekomendera? Jag har funderat på att ta hästskötarexamen först och främst :) men sen vet jag inte, och jag har börjat fundera på vad jag vill göra sen. Det enda jag vet är att jag vill jobba med hästar och jag sysslar med dressyrridning på fritiden. Tycker att det skulle vara roligt att utbilda mig inom "sjukvård" (eller vad man ska kalla det), men ändå inte till veterinär.
Tacksam om någon skulle kunna hjälpa mig och välja, det finns ju ändå ganska mycket att välja bland. :smirk:

ja det finns ju djursjukvårdare man kan utbilda sig till eller¨så kan man gå hippologutbildningen...

Men nu har jag nästan bestämt mig, jag vill gå HTU men jag kommer säkert att ändra mig flera gånger innan det är dax att söka ens :cool:

det låter bra...

haha.. jodu det brukar bli så :)
men det finns ju inget som hindrar en att söka flera utbildningar... och sen bestämma sig varefter man vet om man kommer in eller inte :)

tycker att du borde satsa på djursjukvårdare, sen kan du ju komplementera det med HTU senare men det är väl tom en betalutbildning!? lite tokigt att betala för sin utbildning i Sverige, och såna yrken e ju oftast lite osäkra att överleva på också, djursjukvårdare är nog ett mkt säkrare kort.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 323
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Emro
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 635

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat