Tillit
Trådstartare
Japp, ännu en tråd från mig!
Det är såhär; jag jobbar som förskollärare sen 4 år, eller ja, utan utbildning då.
Nu har jag fått erbjudande från jobbet, att gå en utbildning - betald och allt!!
Den är på deltid, 2 helger per termin och en sommarvecka, under 5 år.
Perfekt eller hur?
Nu till problemet...den börjar om några veckor, 2-4 oktober är första helgen!
Då kommer lilleman vara 3 månader, alltså inte så stor.
Vad tror ni? Är det sjysst mot honom?
Första helgen kommer min mamma och bonuspappa att följa med, ta hand om honom och komma för att han ska få äta när det behövs.
Följande helger vet jag inte än, antingen liknande eller så får han vara hemma med pappa och äta urpumpad mjölk ur flaska.
Hur skulle ni ha gjort? Någon som har liknande erfarenheter?
Att jag måste göra det nu, är för att det är sista möjligheten att gå utbildningen på det här viset, och sen vore det ju såklart enbart positivt för både fortsatt arbetsliv och även plånbok att ha en utbildning...
Åh jag vet inte...är jag en dålig mamma om jag gör det här?
Det är såhär; jag jobbar som förskollärare sen 4 år, eller ja, utan utbildning då.
Nu har jag fått erbjudande från jobbet, att gå en utbildning - betald och allt!!
Den är på deltid, 2 helger per termin och en sommarvecka, under 5 år.
Perfekt eller hur?
Nu till problemet...den börjar om några veckor, 2-4 oktober är första helgen!
Då kommer lilleman vara 3 månader, alltså inte så stor.
Vad tror ni? Är det sjysst mot honom?
Första helgen kommer min mamma och bonuspappa att följa med, ta hand om honom och komma för att han ska få äta när det behövs.
Följande helger vet jag inte än, antingen liknande eller så får han vara hemma med pappa och äta urpumpad mjölk ur flaska.
Hur skulle ni ha gjort? Någon som har liknande erfarenheter?
Att jag måste göra det nu, är för att det är sista möjligheten att gå utbildningen på det här viset, och sen vore det ju såklart enbart positivt för både fortsatt arbetsliv och även plånbok att ha en utbildning...
Åh jag vet inte...är jag en dålig mamma om jag gör det här?