Utbildning med litet barn..?

Tillit

Trådstartare
Japp, ännu en tråd från mig! :D

Det är såhär; jag jobbar som förskollärare sen 4 år, eller ja, utan utbildning då.
Nu har jag fått erbjudande från jobbet, att gå en utbildning - betald och allt!! :bump:
Den är på deltid, 2 helger per termin och en sommarvecka, under 5 år.

Perfekt eller hur?

Nu till problemet...den börjar om några veckor, 2-4 oktober är första helgen!

Då kommer lilleman vara 3 månader, alltså inte så stor.

Vad tror ni? Är det sjysst mot honom?

Första helgen kommer min mamma och bonuspappa att följa med, ta hand om honom och komma för att han ska få äta när det behövs.
Följande helger vet jag inte än, antingen liknande eller så får han vara hemma med pappa och äta urpumpad mjölk ur flaska.

Hur skulle ni ha gjort? Någon som har liknande erfarenheter?
Att jag måste göra det nu, är för att det är sista möjligheten att gå utbildningen på det här viset, och sen vore det ju såklart enbart positivt för både fortsatt arbetsliv och även plånbok att ha en utbildning...

Åh jag vet inte...är jag en dålig mamma om jag gör det här?

Sv: Utbildning med litet barn..?

Du är absolut ingen dålig mamma, du gör det ju för eran framtids skull. Hittar ni bara en lösning för att han ska få mat så märker nog sonen ingen skillnad alls, det är nog bara du som kommer sakna honom mkt.

+ Mammadutt:

Tack, det behövde jag visst höra :)

Ja så har jag också tänkt, jag gör det ju för att få bättre lön och kunna säkra framtiden för mig och min familj!
Och ja...jag kommer säkert sakna ihjäl mig efter honom! Men det kanske man får se som nyttigt, om man ska vara positiv :D
Han är jätteglad och trygg, både när han är med min mamma och bonuspappa, och med sin pappa är han ju såklart också helt trygg och nöjd. Så det ska säkert gå bra...bara jag som får så dåligt samvete!

Tycker det låter som att det borde kunna fungera utmärkt!!

Det svåra är kanske att hinna med studierna emellan de helger ni träffas på skolan? För; jag antar att det är en del jobb med detta däremellan? Så; den delen får du nog vara ganska disciplinerad för att greja skulle jag tro. Nu i början när barnet sover rätt mycket och "ligger där du lagt honom" kan nog vara den enklaste tiden. Svårare sen när han börjar krypa och gå. Men nog 17 ska du köra!! Var bara beredd på att planera för att få tiden framöver, men ni är ju två om saken så nog ska ni med gemensamma krafter kunna fixa det!

Jag började jobba deltid för 2 v sen, när Ludwig var strax över 3 månader. Funkar kanonbra! Tror inte de lider det minsta av det, vi har snarare bättre kontakt nu när vi inte träffas hela dagarna :D

Säger som Björk, det svåra kan nog vara att hinna med att plugga däremellan. Tycker absolut du ska satsa! I värsta fall kan man ju alltid avbryta, men jag tror det kommer gå skitbra för dig :bow:

Ja jag kan verkligen tänka mig att tiden man sen är tillsammans blir mer värdefull då man inte ses jämt :)

Och som du säger, blir det pannkaka så kan man ju alltid hoppa av bara...men vi ska nog fixa det här, som sagt så är det största hindret nog mitt dåliga samvete ;)

Ja juste, den biten har jag inte ens tänkt på..haha men det ska nog gå det med!
Vet inte hur mycket det blir, av hemma-plugg, då utbildningen är upplagd som den är, just för att man ska kunna jobba och plugga samtidigt..så vi får hoppas att det av den anledningen är lite mindre att göra hemma :D

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 113
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år Hej alla !! Tyckte det nu var dax att skaffa sej ett användarnamn efter att ha "tjuv-läst" här under flera års tid. Är som...
Svar
14
· Visningar
2 143
Senast: Zody
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 940
Senast: supercassie
·
U
Övr. Hund Jepp, det kunde nog inte gått mkt sämmre än det gick annat än om hunden sprungit ner sig på en is eller liknande. :cry: Jag har ju...
Svar
8
· Visningar
2 045
Senast: Duvan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • Uppdateringstråd #2