Utbilda sig inom hästvård;

P

persika

alternativa behandlingsmetoder, lära sig mer om rörelseapparaten, hästens kropp, träning osv. Det finns en del utbildningar att söka. Men det känns som att de inte alltid är så specifierade utan har ett ihopkok av allt möjligt. Och sen kallar man sig diplomerad/utbildad:o
Samtidigt, att göra en djupdykning inom någon inriktning tex ostepati (jag gillar det mer än kiropraktik på mig själv - men inte så vanligt på hästar?), en flera år lång utbildning, där man först riktar in sig på människobehandling känns lite väl stort just nu, man måste vara övertygad för att göra en sådan grej...
Jag är lite rådvill, drömmen är att bli mer hästkunnig, lära mig mer om hästens kropp och kunna behandla och fixa till den, underhålla och vårda den bra. Bli lite proffsigare... Men vart ska jag vända mig för att lära mig mer, känns som att en utbildning där man lär sig mer på djupet inom en speciell "gren" skulle vara bra, ger mycket kunskaper. Samtidigt vill jag lära mig lite allt möjligt. Vet inte hur mycket jag är villig att satsa och vad jag vill så en dyr flerårig grenspecifik utbildning känns lite läskigt, men samtidigt vill jag inte bara ha ytliga kunskaper utan jag vill bli "kunnig". Hur kan man gå tillväga? Skaffa sig helhetsbild och sen lära sig mer inom ett speciellt område av t ex behandlingar? Skaffa sig en grund, vidareutbilda sig..? Hur skaffar jag mig en bra grund? Tips på utbildningar?

Sv: Utbilda sig inom hästvård;

Många frågor och mitt råd är att du försöker och kontaktar personer som du anser vara bra på just sitt område. Sedan kanske du får vara med dom under en tid för att fördjupa dig i just det ämnet. Det finns även väldigt ofta seminarier och kurser inom olika områden som man kan söka till och gå.

Kämpa på så kommer du skaffa dig en större bredd, tro dock aldrig att du kommer bli fullärd.

Du skev Jag är lite rådvill, drömmen är att bli mer hästkunnig, lära mig mer om hästens kropp och kunna behandla och fixa till den, underhålla och vårda den bra.

Här har du en tänkvärd länk som belyser ett av dom största problemen inom humanmedicinen. http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/vark/article8039889.ab

Jag vill påstå att detta problem inte enbart är specifikt inom humanvården utan många hästägare laborerar gärna själva helt utan kännedom från expertic.

Som näms i slutet av artikeln, citat:
-Det finns i dag inget system hos Apoteken som varnar om det finns indikationer på att en läkare skriver ut för höga doser av mediciner.

Personligen har jag mkt svår att se att en människas kropp skulle reagera anorlunda än en hästs kropp och organ när det gäller medicinering så där kanske du kan finna ngt tänkvärt.

Önskar dig lycka till.

tack för svaret men medicinera tänkte jag verkligen inte göra, visste inte att folk höll på så. Det jag menade var träning och friskvård, massage, terapier osv...

tack för svaret men medicinera tänkte jag verkligen inte göra, visste inte att folk höll på så.

Det förstår jag oxå att du inte tänker ägna dig åt. Men om du nu har ett så strot brinnande intresse och som jag hoppas kunna uppnå din målsättning så kanske det kunde vara bra för dig att ha med detta i bagaget..

Med den kunskap du kommer inneha så kommer du då oxå mkt lättare kunna se om detta har försekommit på din behandlande individ.

Man behöver inte gå så långt för att förstå att detta är ett lika stort problem inom hästvärden som på humansidan. Ofta går det så att säga hand i hand.

Jag är övertygad om att du kommer lyckas och finna glädje.

bry dig inte om Coari det handlar inte om din tråd utan om ngt annat

Jag undrar lite om du vill veta lite mer för egen del eller om du vill skaffa dig ngn form av utbildning för att behandla andras hästar?

Jag undrar lite om du vill veta lite mer för egen del eller om du vill skaffa dig ngn form av utbildning för att behandla andras hästar?
´

I första hand vill jag veta mer för egen del, kunna behandla egna hästar både som friskvård och rehabilitering. Men självklart hjälpa andra också om jag har kompetensen och om det finns efterfrågan. Men jag tror inte det är lätt att livnära sig på det. men jag letar efter en utbildning i vilket fall.

Liknande trådar

Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: Görel
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 027
Senast: Sasse
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det här är blandat stolpar från dagens föreläsning och "påståenden" från diskussionsfrågorna som handlar om intressen och självkännedom...
Svar
0
· Visningar
354
Senast: IngelaH
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 330
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur