Utåttåad

F

Fjunet

Har en unghingst på ett år som är utåttåad. Vad finns det att göra åt detta, finns det något att göra överhuvudtaget? Kan det växa bort?

Sv: Utåttåad

Hellre lite utåttåad än tvärt om skulle jag säga... på en så ung häst så rätar det mest troligt upp sig och blir bra...
(om det inte är väldigt mycket)

På en ettåring med helt raka ben kan man i slutänden om man har otur få den inåttåad istället...

Sv: Utåttåad

Är det mycket kan du verka oftare så att de växer rätt.

Men sedan är det inte alls lika "farligt" om hästen är uttåtåad som om den vore innåttåad, sliter inte alls lika mycket på dem!

Liknande trådar

Hästvård Min häst är så jäkla skavsårsbenägen och i synnerhet nu pälsbytartider. Lånade ut honom för någon dag sen och han kom då tillbaka med...
Svar
17
· Visningar
1 351
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 960
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 583
Hästvård Det går ju åt en del pälsglans så jag tittar om det går att göra eget för att minska utgifterna. Är det någon som gör/har gjort som har...
Svar
2
· Visningar
406

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Sytråden del 4
  • B12brist?

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Annonsera mera hundar 2