Utan bäddmadrass?

Gravinda

Trådstartare
Jag vill helst klara mig utan bäddmadrass då jag tycker om att sova hårt, har de senaste 5 åren sovit direkt på resår madrass och trivs jätte bra med det.
Men problemet är bäddning, just nu lyfter jag madrassen ut ur sängstommen med knäna samtidigt som jag kvickt stoppar ner lakans kanterna.
Nu är det dax för större säng, och det finns ingen chans att jag klarar att hålla på så här, det är för tungt redan nu.

Nån som har tips?
är det sånna där dra på lakan som jag ska satsa på eller är de för små?

Sv: Utan bäddmadrass?

Dra-på-lakan var min tanke. Men visst finns väl det i olika storlekar? Himla bekväma är dom iaf! Skrynkla inte ihop sej i en enda tjorv heller. En annan är ju som en propeller i sängen, snurrar runt runt... :angel:

Det finns ju tunna bäddmadrasser, de är ca 1 cm.

Annars kan man ha kapplakan.

jaha okej, ja då var det ju inte så fruktansvärt jobbigt som jag föreställt mig, hade faktiskt tankar på att gömma en domkraft under sängen..

Dra-på-lakan is the shit! Har bara sådana...

Eftersom jag är motsatsen och vill sova mjuuuuukt (mjuk madrass, sedan en tjock bäddmadrass på det och ovanpå det 2 duntäcken) så måste jag sedan ha ett dra-på-lakan som håller hela kalaset stilla. Jag har en 140-säng och köpte mina lakan på Ikea, inget fancy utan helt vanliga bommullslakan, vet dock inte hur marknaden ser ut om man är petig med vad det är för material och kvalité på lakanen...

Okej det är ju rätt smart, en av anledningarna till att jag slutade med baddmadrasser var att jag alltid hamnade på golvet eftersom bäddmaddrassen gled av resårbottnen.
Har aldrig användt dra på lakan, känns jätte främmande på nå vänster men känns ju som en smart lösning

Eftersom min säng är en enkel konstruktion med en madrass på 4 ben (ingen sängram) så är det mycket snyggare också, då ser man ju inte madrassen alls utan lakanet täcker ända ner.

Jag introducerades när jag bodde i Tyskland, där finns det inte vanliga lakan och ingen förstod grejen med ett lakan som inte ligger still... så jag fick snällt köpa ett par dra-på-lakan och vänja mig. Sen insåg jag fördelarna och fortsatte använda det när jag flyttade hem igen :p

Jag kan tänka mig att dra-på-lakarn funkar bra. Du behöver förmodligen inte stoppa ner dem i stommen utan resåren lär göra så det sitter kvar ändå.

Vi kan bara ha dra-på här hemma. Sambo är hopplös med lakarn, alla andra hamnar på golvet direkt :D

Köper på IKEA.

(Jag tror säkert annars att det finns hårdare bäddmadrasser. Och på stora sängar åker de knappast av. Vår (180 cm) är jättetung!)

Och man får skriva HEMTEX :angel:

H*mt*x är lika mycket reklam som att skriva ut hela namnet.

Jag köper mina på Jysk.
Istället för bädmadrass har jag ett gammalt täcke som jag stoppar i ett påslakan.

smarta tips! har kollat runt lite och tror att jag satsar på en skummis med en bäddmadrass och sen slår in alltet i ett dra på lakan, då lär allt sitta ihop och vara orörligt och hårt :D
Ska bli så skönt, nu får jag nästan ångest över att bädda, man klämmer fingrarna, ibland har jag nästan tappat sängen på katten och fick rädda med ett knä och fick vackra blåmärken efter det.
Tänk att bara kunna vika upp en skummis och släppa ner :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka