Usel sits i hoppsadel?

western_wannabe

Trådstartare
Är det bara jag som får en usel sits i hoppsadeln om jag gör något annat än hoppar? Trodde att jag skulle klara mig utan dressyrsadel och valde att inte köpa någon ny efter att ha sålt den gamla som ej passade längre, men jag rider ju dressyr som en kratta:o. Blev fotad häromdagen och på varenda jäkla bild där hästen ser hyffsad ut sitter jag i stolsits:eek: Någon som har bildbevis på en bra sits i hoppsadel där det inte handlar om just hoppning? Snart fär jag väl rida varje markarbetspass i w-sadeln...

Sv: Usel sits i hoppsadel?

Du är inte ensam! Jag trodde samma som du, att jag skulle klara mig med hoppsadeln, men icke... Fick bli att införskaffa sig en dressyr med.
Jag kan inte sitta ner och jag faller fram och kurar ihop mig, heeelt omöjligt:p

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag rider just nu min häst i en allround-sadel, som ligger bra på honom. Problemet är att den passar inte mig, jag kan inte sitta...
Svar
19
· Visningar
1 619
Senast: Nomina
·
Utrustning Har haft problem med mina sadlar ett tag och börjar bli trött på detta. Kommer nu skicka iväg ett mail till återförsäljaren jag köpt dem...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 351
Senast: MaRomer
·
Utrustning Nu kommer jag med mina problem igen ;) Var ute hos sadelutprovaren för andra gången idag och fich hem en ny sadel som verkar ligga...
Svar
10
· Visningar
1 068
Senast: Train
·
Utrustning Idag tog jag bort skygglapparna och insåg att min hästs rygg är dåligt musklad. Det beror troligen på klassikern dåligt passande sadlar...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 991
Senast: Maran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar