Kan jag formulera mailet så här?

Sv: Kan jag formulera mailet så här?

Om det är en stor kedja så glöm inte ta namnet och direktnr till den du pratar med så du kan få prata med samma person varje gång.
Annars finns en risk att man får dra samma story x antal gånger och får lika många olika svar tillbaka som personer man pratar med....

Lycka till!
 
Sv: Kan jag formulera mailet så här?

Bra tips! Ska genast leta fram ett block jag kan skriva i!


De ringde tillbaka för att få mer info från returavdelningen och stigläderna ska jag bara skicka in till dem.
Och så ska de kolla lite mer ang sadlarna. Hoppas det blir nya eller att de kan fixa dem.

De hade tydligen fått någon leverans som var sämre i kvaliteén:/ Så risken finns ju att mina är just den leveransen...
 
Sv: Kan jag formulera mailet så här?

Har nu pratat med dem på huvudkontoret och de skulle ta tag i detta och det låter som jag kommer få 2 helt nya sadlar.

Misstänker att du har samma sadel som jag, och jag var med om en likn. sak. Fick höra exakt ovan givna svar, men jag skulle ändå åka in till affären för att visa upp sadeln. Dom behöll den och skulle skicka iväg den för granskning. Efter 2 veckor, och tre samtal där dom varje gång lovade att jag antingen skule få en ny sadel eller att det skulle gå på garantin, fick jag snällt komma in och hämta tillbaka sadeln, utan att den varken var lagad eller att dom skulle göra ett skit åt den.

Bör tilläggas att jag har 20 mil t&r och att jag aldrig mer tänker handla på denna affär med fruktansvärt otrevlig och okunnig personal!


meeeen...hoppas att det går betydligt mkt bättre för dig!! jag håller tummarna för dig!
 
Sv: Kan jag formulera mailet så här?

Misstänker att du har samma sadel som jag, och jag var med om en likn. sak. Fick höra exakt ovan givna svar, men jag skulle ändå åka in till affären för att visa upp sadeln. Dom behöll den och skulle skicka iväg den för granskning. Efter 2 veckor, och tre samtal där dom varje gång lovade att jag antingen skule få en ny sadel eller att det skulle gå på garantin, fick jag snällt komma in och hämta tillbaka sadeln, utan att den varken var lagad eller att dom skulle göra ett skit åt den.

Bör tilläggas att jag har 20 mil t&r och att jag aldrig mer tänker handla på denna affär med fruktansvärt otrevlig och okunnig personal!


meeeen...hoppas att det går betydligt mkt bättre för dig!! jag håller tummarna för dig!

Å det lät ju inte så lovande:/ Ja jag kommer kontakta konsumentverket om de ej lagar sadlarna eller om de ej skickar nya.....
 
Sv: Kan jag formulera mailet så här?

Pratade med företaget igen. Då de ringde tillbaka igen. De ville att jag skulle skicka bilder som de i sin tur ska skicka direkt till tillverkaren. Och hon sa att hon skulle skynda på ärendet.

Så nu hoppas jag! I morgon ska jag ta nya bilder på dressyrsadeln och stigläderna. Så får vi se vad de säger!
 
Sv: Kan jag formulera mailet så här?

Det är jättetråkigt att du blivit bemött så som du blivit, det är också tråkigt att grejerna slitits så fort, MEN med det priset och den korta garantitiden, så kan man inte vänta sig så himla mycket mer (jo, 10 månader till då kanske).

Man får vad man betalar för.
 
Sv: Kan jag formulera mailet så här?

Så bara för att man köpt sadlar för 5000kr resp 5500kr så ska de inte hålla mer än 1 år?...Och jag har inte någonstans i denna tråd skrivit ut något pris.......... Sammanlagt med sadlar och stigläder har jag gett 12 000kr Är det inte e orsak att driva saken vidare? Eller ska man förvänta sig att de inte håller mer än 1 år......


Jag köpte dem INTE för att de passade mig i pris. Eller jo det var en faktor. Men faktum är att dessa sadlar passar min häst som en smäck! Både enligt massör och sadelutprovare. Båda grundligt utbildade! Klart att jag vill ha dem hela då.

Och ja garanti tiden är kort men det har inte företaget sagt ett ord om när jag har pratat med dem.
 
Sv: Kan jag formulera mailet så här?

Självklart ska de hålla längre än vad de har gjort, men det står ju klart och tydligt i produktinformationen hur lång garantitiden var, och när den är såpass kort och sadlarna är gjorda i det material dom är gjorda av så får man kanske lägga ihop ett plus ett. Självklart ska du driva saken vidare, den korta garantitiden har ju inte gått ut ännu, men räkna med att samma problem kommer att komma tillbaka i framtiden.

Jag har själv en sådan sadel, som jag använder som inridningssadel. En sadel som inte går att stoppa om är svårt att kunna ha under en längre tid.
 
Sv: Kan jag formulera mailet så här?

KL:

Idag hände det saker;) De ska ta tillbaka båda sadlarna och fixa dem;) Jag behöver på sin höjd stå för frakten som är på 110 kr;)
 
Sv: Kan jag formulera mailet så här?

Jag tycker inte den ser speciellt sliten ut, det enda jag hade klagat på var nylonbandet som håller ena stroppen som man ser är slitet.

Förövrigt tycker jag att det ser ut som helt normalt slitage som man får mer eller mindre snabbt på sin sadel beroende på dens kvalite. Men går de inte att rida i som det är nu? Skadar de dig eller hästen på något vis?
Jag tycker att lite skav på klossarna kan man nog leva med, och det lär väl antagligen bli precis likadant på de andra om du får nya vill säga.

Kan ju vara jag som missuppfattat eller missat något i tråden, för vad jag ser på bilderna är det verkligen inte så mkt att gaffla om. Förutom stroppen då som är en säkerhetsrisk.


Sen att de hade ett otrevligt bemötande är en helt annan sak....
 
Senast ändrad:
Sv: Kan jag formulera mailet så här?

Jag tycker inte den ser speciellt sliten ut, det enda jag hade klagat på var nylonbandet som håller ena stroppen som man ser är slitet.

Förövrigt tycker jag att det ser ut som helt normalt slitage som man får mer eller mindre snabbt på sin sadel beroende på dens kvalite. Men går de inte att rida i som det är nu? Skadar de dig eller hästen på något vis?
Jag tycker att lite skav på klossarna kan man nog leva med, och det lär väl antagligen bli precis likadant på de andra om du får nya vill säga.

Kan ju vara jag som missuppfattat eller missat något i tråden, för vad jag ser på bilderna är det verkligen inte så mkt att gaffla om. Förutom stroppen då som är en säkerhetsrisk.


Sen att de hade ett otrevligt bemötande är en helt annan sak....



Det är stropparna de ska fixa. För övrigt är sadlarna i bra skick! Efter 6 mån började detta slitage och när tom tillverkaren går med på att ta tillbaka dem så inser ju de oxå att nått e fel;)

De ser de oxå som säkerhetsrisk.
 
Sv: Kan jag formulera mailet så här?

Ahh, ok!
vad bra att de fixar det nu! Känns lite riskabelt att behöva vänta tills de gått sönder:crazy:
 
Sv: Kan jag formulera mailet så här?

Grattis till både dig och generalagenten. Du blir nöjd och sprider det budskapet vidare. Så detta vinner vekligen ALLA inblandade på! Smart :)
 
Sv: Kan jag formulera mailet så här?

Grattis till både dig och generalagenten. Du blir nöjd och sprider det budskapet vidare. Så detta vinner vekligen ALLA inblandade på! Smart :)

Japp och fick man så skulle jag skriva ut återförsäljarens namn. All heder åt dem!
 
Sv: Kan jag formulera mailet så här?

KL

Senaste uppdateringen. Dressyrsadeln har kommit fram. Och tyvärr var även bommen knäckt. Så jag får ut en helt ny sadel på garantin. Tråkigt!!!!! Så nu ska jag faxa över kvittot så skickar det en ny sadel till mig. Ingen kan förstå hur bommen har knäckts!

För er som vill läsa/höra knaket så finns den tråden här: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1008172
 
Sv: Kan jag formulera mailet så här?

bra reklam för åf men mindre bra för tillverkaren... vem vill ha sadlar där bommen går av direkt? :crazy:
 
Sv: Kan jag formulera mailet så här?

bra reklam för åf men mindre bra för tillverkaren... vem vill ha sadlar där bommen går av direkt? :crazy:

Ja du jag vet inte=/

Ja har haft sadel i ganska exatk 2 år. Och innan jag skickade iväg hästen på foder i våras var bommen hel......

Tror att denna sadeln var ett måndags exemplar. Iom det konstiga slitaget!
 
Sv: Kan jag formulera mailet så här?

Idag har jag fått nya sadeln. Så ska hämta ut den om nån timme och se om den passar. HOPPAS!

Är supernöjd med bemötandet och nu ska bara hoppsadeln skickas in.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 776
Senast: Jamtland
·
Skola & Jobb Någon som kan bolla, ge råd eller vad som helst? Vill säga upp mig från mitt jobb eftersom jag vantrivs något fruktansvärt. Kort sagt...
Svar
15
· Visningar
1 651
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 120
Senast: lillamy73
·
Utrustning För det första: Jag har väldigt dålig koll på sadelinpassning själv. Har enbart ridit på ridskola och köpte min första häst från...
2
Svar
28
· Visningar
3 958
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp