Usch, en grävling

martha

Trådstartare
Min lille DSG stod utanför på tomten nyss o skällde som busen...jag gick ner o kollade då hade han en grävling framför sig som fräste o försökte anfalla... :eek: :eek:

Usch va otäckt...han kunde ju lätt blivit grävlingsfika...fick se katten också ute och han försvann under armen på mig o får stanna inne i kväll...

Sv: Usch, en grävling

Usch, vad läskigt!
Men DSG:n skötte iaf sin uppgift som gårdshund! :love:

Men fy fan...nyss var det ett jäkla liv utanför , jag rusade dit med ficklampan och förmodligen hade den tagit en katt...men den stack och tog den med sig tror jag för jag hittade inget....vilka hemska skrik...o länge.....:cry:

Äsch - men Martha - inte gör grävlingen illa någon som inte attackerar.
Har aldrig hört om någon katt som tagits av grävling...och vi har massor av dom här....
Det du hörde var troligen två grävlingar som slogs...här är det hallabalo ofta.
Grävlingen käkar mest mask o skalbaggar och är väldigt fredliga djur, flyr hellre än anfaller.

Äsch - men Martha - inte gör grävlingen illa någon som inte attackerar.
Har aldrig hört om någon katt som tagits av grävling...och vi har massor av dom här....
Det du hörde var troligen två grävlingar som slogs...här är det hallabalo ofta.
Grävlingen käkar mest mask o skalbaggar och är väldigt fredliga djur, flyr hellre än anfaller.

:bow: Tack!

Snälla nån, låter som om grävlingar äter småbarn till lunch, och katter till kvällsfika. Jag tycker det är sympatiskta djur.

Det var en grävling...jag såg den .......jag tror han tog katten med sig när han stack...

Hoppas det, men det var ärligt talat ångest o dödsskrik...ska gå ner dit i morgon o kolla när det är ljust.....jag var ju livrädd :D tänk om han skulle flyga på mig ....det är beckmörkt här ju

Hoppas det, men det var ärligt talat ångest o dödsskrik...ska gå ner dit i morgon o kolla när det är ljust.....jag var ju livrädd :D tänk om han skulle flyga på mig ....det är beckmörkt här ju

Tänk om grävlingen tänker samma sak; "Oh nej, människa, farligt, bara hon inte flyger på mig...":rofl:

Jodå, han blev allt rädd för mig när jag skrikande kom med lillficklampan och en gren i högsta hugg :rofl: :rofl:

Men rädd vart jag......

Undrar hur många fall av grävlinganfallna människor vi haft i landet de senaste 100 åren?
Obs inte grävlingbitna eftersom folk mkt väl kan bli bitna om de försöker hantera en livrädd grävling.
O visst massvis av ffa grythundar har blivit svårt bitna eller dödade.
PL

Senast ändrad:

Ingen aning men jag tyckte det var äckligt iallafall...du skulle hört hur det skrek , och länge också....
Han får gärna hitta nån annanstans o vara än på min tomt....jag har en liten söt igelkott som bor här och det räcker för oss :love:

Jag tycker att grävlingar är skitsöta o tvivlar på att det finns ett enda fall där en grävling anfallit en människa.
PL

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
974
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 648
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 334
Senast: Skjøldur
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 414
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V