Usch, en grävling

Sv: Usch, en grävling

Ja det kanske dom är på håll.....jag tycker möss är söta, men inte inne hos mig mig....

Nej det har jag inte heller, jag sa att MÖSS är söta men inte inne hos mig...man kan väl tycka djur är söta utan att ha dom inpå knuten? Ska du börja tjafsa om det nu också :smirk:

MÅSTE jag vilja ha en grävling på min tomt? För att DU tycker dom är söta ? FÅR jag vara rädd när det är becksvart ute och det är ett jäkla liv utanför? Eller bestämmer du det också ?

Jag önskar inte livet ur grävlingen, det har jag inte sagt men jag är glad att han stack
Blanda inte ihop olika trådar nu. Detta är en annan tråd.

Blanda ihop trådar? Nu yrar du.
Jag försöker bara tala om att grävlingar inte är farliga för människor, det har inget med homeopati att göra.
Men visst mitt förra inlägg var lite ironiskt men jag kunde bara inte låta bli.
PL

Våran Malle dödade grävlingar :crazy: Dom gick in på hans tomt på kvällar/nätter, och när han då undrade vad det var - så lät dom arga så som dom gör. Då sa det smack, och så var grävlingen död.

Dom enda som hade dispens för att få vara på tomten var småfåglar :D

*kl* vi var ute på promenad sent igår kväll.. å jäklar vikket liv de va lät som de va katter först som skrev av typ dödsångst sen blev de tyst å så mera skrik.. men vi insåg att de itne va katter lät inte riktigt som de.. och grävling finns de inte här. rävar?? vet itne hur delåter...

Jag var ner o titta igår men det fanns inte ett enda spår av vad det lät som, ändå SÅG jag åtm EN grävling..inte ens upprivet på platsen ...knepigt...men katten o hundarna var med mig och dom luktade intresserat

är helt på din linje med att grävlingar är läskiga.. jag skulle oxå ha skrikit som 17...

konstigt att de inte fanns några spår..

Dom sitter ju ofta och skriker o fräser - det behöver inte bli någon sammandrabbning, här låg det dock tussar ibland.

Kanske var en räv inblandad, där har du också djur som kan låta.

Håller med om att Grävlingar är söta på långt avstånd ute i naturen. Vår grävling önskar jag dit pepparn växer då den 3 dagar på raken länsade vårt hönshus på både höns o tuppar. Sammanlagt blev vi av med 15 djur:( 3e dagen så fick ungarna syn på den och jagad iväg den när den försökte bita sig igenom det nya svetsade gallret. Våra 4 gamla höns har inte vågat gå ut på en vecka nu. NU har vi en hund kopplad på lina utanför hönsgården dagtid när de nya hönsen är utomhus. Efter sommaren när man får jaga grävlingar så ska bonden/jägaren sätta ut bur och fånga den.

:bow: Tack!

Snälla nån, låter som om grävlingar äter småbarn till lunch, och katter till kvällsfika. Jag tycker det är sympatiskta djur.

Så lagom sympatiska när de bor under ditt hus, gräver sönder grunden och skrämmer katterna...
Det enda som är bra med dem är att de äter möss. Vi har fått mycket möss inomhus sedan grävlingarna försvann.

En av våra katter blev attackerad av en grävling för några veckor sedan. Han blev så svårt skadad att vi, trots stora veterinära insatser, tvingades avliva honom. Så nog kan grävlingar gå på katter alltid, det fick lille Enok (som var en stor och tuff hankastrat) bittert erfara :( ...

Jag har aldrig sagt att en grävling inte kan vara farlig för en katt, men att det är vanligt ställer jag mig frågande till.
Vi har massor med grävlingar - och våra katter får nog hålla undan för dom ibland, men en grävling anfaller om den är hotad...eller upplever sig hotad...och få katter hotar en grävling.

Att en grävling skulle betrakta katter som ett lämpligt byte tror jag inte alls.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
974
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 648
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 334
Senast: Skjøldur
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 414
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V