R
Raderad medlem 6459
Jag kan absolut ingenting om USA. Jag vet knappt vart nåt ligger och har aldrig varit särskilt pigg på att åka dit. Men - i år fyller min man jämnt och jag skulle vilja ge honom en resa i present. Jag har velat fram och tillbaka mellan olika resmål men har nu landat i att jag vill ge honom en resa till USA med fokus på rymden eftersom det är hans stora intresse. Han älskar dessutom road trips.
Min tanke är att vi flyger till Washington DC för att besöka (bla) Smithsonian Space Museum där och sedan åker vi i en hyrbil ner till Florida för att besöka Kennedy Space Center. Det enda vi missar då som jag vet att han också skulle vilja se är Space Center Houston men det tror jag blir klurigt att få med på den här resan.
Jag kommer inte att behöva ha något bokat och klart, jag måste inte ha planerat allt innan hans födelsedag. Det är mer att jag vill se om det här är görligt utifrån rent praktiskt men även ekonomiskt för min del .
Nu till mina frågor (och snälla inga spydiga dumförklaringar!):
Min tanke är att vi flyger till Washington DC för att besöka (bla) Smithsonian Space Museum där och sedan åker vi i en hyrbil ner till Florida för att besöka Kennedy Space Center. Det enda vi missar då som jag vet att han också skulle vilja se är Space Center Houston men det tror jag blir klurigt att få med på den här resan.
Jag kommer inte att behöva ha något bokat och klart, jag måste inte ha planerat allt innan hans födelsedag. Det är mer att jag vill se om det här är görligt utifrån rent praktiskt men även ekonomiskt för min del .
Nu till mina frågor (och snälla inga spydiga dumförklaringar!):
- Är vägen där i mellan snortråkig och inte nåt att satsa på? Finns det nåt att se där i mellan?
- Vad mer kan vi se och göra i Florida?
- Hur är vägarna?
- Är det jättedyrt att hyra bil? Vad kan jag tänka mig att säg 10 dagar - två veckor eller så kan kosta mig?
- Är (enklare) hotell dyra?
- Jag vill gå på Disney World i Orlando i såna fall. Är det värt det?
- När på året är smartast att åka? Han fyller i höst men vi ska inte åka på en gång utan i sådana fall antingen nästa år eller året efter, beroende på vad som passar oss bäst.
- Är det alldeles för vansinnigt långt för att man ska kunna göra det i lugn och ro på två veckor?
- Hur är vägarna? Finns det intressanta saker att se på vägen?