urinvägsifektion.

lillamy73

Trådstartare
Någon som har eller haft en hund med urinvägsinfektion?

Min tik har det. Är inne på sin andra pencillin sort.
Är inne på dag 4 av den och jag tycker inte att hon är så mycket bättre.
Eller jo lite bättre hon behöver bara sätta sig och kissa tre gånger i stället för tio när vi går till stallet som är 25m från huset.

Nu till min andra fråga läckte den urin när den låg ner eller skuttade omkring?

Lacy läcker massor när hon ligger ner. fick slänga hennes sovdyna för den var genom blöt.

Hur lång tid tar det innan de blir friska?
Tycker inte att jag får några vettiga svar från veterinärerna.
Ringde idag igen och han sa att han kunde kolla henne på fredag igen när han vaccinerar hästarna.

"suck" det luktar illa i huset av all urin.
Och hon gnyr stup ikvarten att hon vill gå ut. Stackarn.

Sv: urinvägsifektion.

Min tik hade urinvägsinfektion som valp 2 gånger.
Började med att hon va helt torr. Då hon blev sjuk . Började hon kissa ine igen och kissade helatiden ute., De gjorde en undersökning på urinprovet. Så fick vi penselin.
Så tog det tag inan hon blev helt frisk. Så gick det ett tag . Så fick hon tillbaka detta. Då det va en söndag. Så vi åkte akut till blå stjärna.. Fick ny medesin. Sedan har hon inte haft problem med detta. Hon läckte urin när det kom folk o hon blev glad. Jag tycker du skall gå tillbaka så han får kolla tiken noga. Njurar mm Hur gammal är tiken?

Vi hade en Bassettik för några år sedan som ständigt hade UVI , fick massor av antibiotika kurer som inte hjälpte.

Vi blev rekommenderade av vet att ge 1 krm askorbinsyra 2 ggr/dag + lite salt i maten och det hjälpte.

Kan vara värt att prova.

Hon är tre år i år.
Tänker inte ge mig angående detta.
Man märker att hon inte är helt bra.
Får ge pencillinet ett par dagar till. Få se om hon slutar att läcka.
För läckaget är det som gör mig orolig.
vill ju att hon ska må bra.

Vart får man tag i askorbinsyra?
allt är värt att prova på henne.

Askorbinsyra köper du på apoteket, det är ren C-vitamin som gör urinen surare och därför dör bakterierna.

lite salt i maten gör att hon dricker mer och rensar ur.

Vad har du för hund???

Jag glömde säga att jag gav min C vitamin kanska stor dos varje dag. Köpte tabletter på apoteket med C vitamin.
Det gör urinen bättre. o penselinet
Det va veteinären som rekomenderade detta

Så var det dags igen då.

Hunden fått urinvägsinfektion igen.
Hade henne till veterinären idag. De röntgade urinblåsan.
Hittade inget där och nu är hon satt på pencillin i tio dagar.

Hoppas att det hjälper denna gången.
Ska ta mig till apoteket i morgon och köpa askorbinsyra.

Min stackars hund är så bedrövad som om inte urinvägsinfektionen vore det enda så har vi idag opererat bort en tumör på svansen med. Så nu går hon omkring och är olycklig över hals kragen som hon ska ha i två veckor. Hon vågar inte flytta på sig. eller så går hon baklänges....

Så var det dags igen då.

Hunden fått urinvägsinfektion igen.
Hade henne till veterinären idag. De röntgade urinblåsan.
Hittade inget där och nu är hon satt på pencillin i tio dagar.

Hoppas att det hjälper denna gången.
Ska ta mig till apoteket i morgon och köpa askorbinsyra.

Min stackars hund är så bedrövad som om inte urinvägsinfektionen vore det enda så har vi idag opererat bort en tumör på svansen med. Så nu går hon omkring och är olycklig över hals kragen som hon ska ha i två veckor. Hon vågar inte flytta på sig. eller så går hon baklänges....

köp C vita miner och ge hunden

Det är väldigt allvarligt med för mycket UVI, förlorade nästan min hund i våras pga akut UVI som gått upp i njurarna och gett njurbäckeninflammation som i sin tur gav njursvikt.

Så du ska definitivt inte ge dig och enligt vet. som räddade min hund till slut är det ofta orsakat av att veterinärerna inte ger rätt penecillin.

Hunden har varit bra sedan sist hon hade urinvägsinfektion men nu tror jag att hon åkt på det igen. Har sms:at veterinären får se om han svarar.
Gör han inte det så får jag ringa på jourtid i morgon.

Usch min lilla hund gnäller och kissade inne förut. Urinen luktar illa.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 320
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 710
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
4 228
Senast: Takire
·
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
1 150
Senast: Tjholahopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka