Uppvisning av akademisk ridkonst

Animal_friend

Trådstartare
Jag har nyligen blivit intresserad av akademisk ridkonst. Jag uppskattar att se på det men känner att rida det är inte min grej. Jag känner bara att det är otroligt att se på och därför undrar jag om det finns uppvisningar i akademisk ridkonst som går att gå på i Sverige? Är det något som vet något eller någon sida som går att titta på?

Sv: Uppvisning av akademisk ridkonst

titta efter kurser i din närhet. Om du söker på akademisk ridkonst får du säkert flera träffar.

Blir kanske inte svar på frågan, men det vore jättekul med fler uppvisningar!
Nu har jag iofs redan missat ett par på senare tid pga avståndet/tidsbrist så jag borde inte klaga om jag inte ens går på dom som finns kan man tycka.. Men fanns det fler uppvisningar utspridda i sverige, mer regelbundet liksom, så vore det ju dels kul för utövarna att få komma ut och ha kul, eller kunna ha som sporre att bli något värt att se, och väldigt inspirerande för ryttare överlag och oss som inte kommit lika långt! :) Men jag kan tänka mig att det är mycket tidsbrist alt. brist på folk som engagerar sig och kan organisera saken.

Själv ser jag det lite som en uppvisning vid varje träning, alltid är det något eller några ekipage som är riktigt härliga och inspirerande att titta på för dagen! :love:

Tyvärr är det lite svårt för mig att titta på träningar då jag inte har stött på någon ännu som håller på med akademisk ridkonst men får hoppas att det händer någon gång :-)

Hej!

Om du "råkar" vara på Skokloster slott på kristihimmelfärdsdagen så har min tränare med elever (och förhoppningsvis jag) "uppvisning"/programridning.

Jag har aldrig varit med tidigare, men på bilderna jag sett har det sett sjukt kul ut!

/Lavinia

Åh vad roligt! Vart kan man hitta mer info om detta? Det finns inget på skoklosters hemsida...

/Migo

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 803
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 393
Senast: Roxy
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 075
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 573
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar