B
babyfoal
Hej!
Jo, som rubriken lyder, undrar jag hur ni värmer upp er sadelkammare på bästa och billigaste sätt?
Jo, som rubriken lyder, undrar jag hur ni värmer upp er sadelkammare på bästa och billigaste sätt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har ett sånt som är godkänt för våtrum (vet inte ip-nummer) Godkändes av försäkringsbolaget i alla fall. Sedan är sadelkammaren hyfsat isolerad så det går inte åt så mycket energi. Inte så att det märks särskilt på elräkningen i alla fall.Delvis KL
I min mammas stall har vi vanligt elelement (sådant som inte får övertäckas). Håller nu på och bygger vårt eget stall, min man och jag, och jag funderar på det där med uppvärmningen. Någon skrev ju att den i af använde IP 44 (utomhus godkänt) men i övrigt ska det ju vara IP 65 i stallar för att det ska vara tåligt för damm också. Ni som har vanliga element, ni är inte rädda för brandrisken? Jag fundera på om det går att hitta något med IP 65 som inte kostar en förmögenhet...
I vår sadelkammare har vi en kamrörsradiator, godkänd för djurstallar.
I vår sadelkammare har vi en kamrörsradiator, godkänd för djurstallar.
Hur ser de ut? Och vet du vad de kostar?