Upptäcka hälta när ena skon är av?

Empalie

Trådstartare
Jag ska in med min pålle till ATG på måndag, se tråd, kan detta hända?
Nu i dag så hade pållen såklart som aldrig gör det annars tappat en sko och det var ju såklart vänster fram, jag har ju sett en tendens till orenhet och tror själv att det kan vara höger fram som spökar igen. Hur ser man detta nu på en longering när han tappat ena skon och är såklart lite öm där. Hästen skall skos om men för att röntga strålbenet som det kommer att bli frågan om så måste ju skon väck..dilemma. Hovis kanske inte vill slå på en och sedan ta av.....

Som om det inte finns nog med problem just nu!!!;)

Sv: Upptäcka hälta när ena skon är av?

Ibland kan man göra strålbensrtg med skorna kvar.

SOm jag ser det, så om du inte kan få ut din hovis/hovis på hemmaplan och slå på tappskon, så får du lirka med klinikhovslagaren om han kan slå på skon innan utredning (tror inte han bryr sig om att de rycks sen igen, får ju betalt för påslagningen), eller skjuta på besöket =/ Om du inte tror det går att bedömma med en sko av. Jag tar dock aldrig den 'risken'. Två ggr har jag haft tappsko precis inför klinikbesök, ena gången kunde min underbara hovis slå på den mot att jag åkte dit, andra gången slog klinikhovis på den innan hältutredning.

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 157
Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
5 766
Senast: Josofinito
·
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 613
Senast: bellala
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 419
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka