Uppsvullna ben!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare honeybunny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 670
H

honeybunny

Hej,
nu är det såhär att mitt arabsto är uppsvullen varje morgon nu i alla fyra ben! Har hoppträning med henne 1 ggr/ vecka. Hennes ben är jättetjocka på morron... Går dock över ungefär vid eftermiddagen, hon är ej halt eller har feber. Tror ni nåt att det kanske kan vara nåt med blodcirkulationen? Eftersom det bara är på morgonen och hon då stått inne över natten osv.. Nån som har nå tips?

Sv: Uppsvullna ben!

det är vanligt att det blir så när hästar står på stall, dom är ju gjorda för att röra på sig. Så du har rätt om blodcirkulationen. Brukar bli bra om man lindar hästens ben varje natt med tjock padd och stallbandage.

Sv: Uppsvullna ben!

Är det plötsligt hon har blivit såhär tjock, eller är det bara så att du inte lagt märke till det förut?
Som föregående sa är det normalt att de kan svullna lite utan att något är "fel". Klart att det tyder på dålig cirkulation. Jag skulle lina alla fyra om jag vore du.. gärna med back on track om du har..
(Följer inte upp trådarna så bra, så kommer kanske inte svara)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag håller på att bli tokig över detta. Förra året gick jag omkull med min häst (väldigt otippat då hon är väldigt säker på sina...
Svar
1
· Visningar
1 205
Senast: trollmamma
·
Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 198
Senast: exotic
·
Hästvård Hej! Har haft problem med att min häst blivit halt efter varje vintervila. Vet. har inte klurat ut vad det har varit förrän nyligen, då...
Svar
4
· Visningar
1 143
Senast: hag391
·
Hästvård Vänder mig till er här på Buke för att se ifall någon har upplevt nått liknande med sin häst. För att göra en förkortning av vad som har...
2
Svar
29
· Visningar
5 694

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka