uppsittnings pall

M

mathil

Någon som har några bra ideer på någon sorts pall som man kan använda till att sitta upp med. Jag funderar på att bygga en nämeligen.

Sv: uppsittnings pall

Hej
Till mina trädgårdsmöbler i trä fanns en sitt bänk.
Den bänken är perfekt.
Den 130 ca lång. Perfekt höjd för att kliva upp på. Du kan gå lite främåt på bänken om hästen flyttar sig. Mycket bra. Fungerar för mig

Bygg en pall som ser ut som en prispall (du vet 1:a, 2:a, 3:a :p )
Så kan man stå på lite olika höjder

Jag köpte en på I**a som är kalasbra, för 99 kr.
Har stått ute i ur och skur obehandlat och håller än efter ca 1,5 år. :D

Det är ju viktigt att det är stabilt. Min favoritpall är en lös stubbe vi har lagt på marken. Perfekt att ta sig upp på en liten islänning ;)

Jag använder en vanlig vit plast utemöbelsstol. Det fungerar alldeles ypperligt. Lätt att ta fram och stoppa undan. Samt flytta med sig om hästen går iväg....

En sån tror jag funnits i vart och varannat stall jag varit i det senast året! :)

Det finns en hos oss också, men det krävs en skruvdragare för att göra den komplett, och när jag ska komma ihåg att få med en sån till stallet är en fråga... :angel:

ehhh..., jag kör med några bildäck staplade på varann :o
För mej funkar det alldeles utmärkt, och var helt gratis (här finns massor av bildäck liggandes).

Min farfar har byggt en jättebra pall åt mej. Stadig och lagom hög. Är lite svårt att beskriva den dock och jag har ingen bild på den. :cool:

Jag behövedefinitivt en som jag kan flytta och som är ganska hög. Har en liten plastpall nu som fungerar men som antaligen inte kommer att räcka till när jag måste pälsa på mig.

Den pall som ett par tjejer i mitt stall köpt är alldeles lagom hög för uppsittning (tycker jag). Den är köpt på I**A och kostade under en hundring tror jag.

Jag kör med plastpall typ badrums/kökspall. Lite högre modell, med ett extra trappsteg.

Den har stått ute i ur och skur minst 5 år och blivit rejält solblekt (var grön från början), men håller fint fortfarande.

Fördel - lätt att flytta, står stadigt då benen är bredare nertill.
Nackdel - den kan blåsa iväg när det stormar rejält, väger som en trädgårdsstol av plast ungefär.

Under vilken avd på i**a finns det? Har varit in och kollat men inte hittat nåt fast det finns kanske inte på internet

Tror de har den på köksavdelningen på hemsidan?

I butikerna kan den finns både på Köks- och Pall/stolvdelningarna.

pall.jpg

Våran toppenbra uppsitningspall =)

Ridskolan har köpt in tre uppsittningspallar från IKEA á 99:- styck.
De är behandlade och sedan har de satt på några slags "band" på dem för att
undvika halka. De är toppenbra och har hållt i över ett års tid! Väldigt bra och
stadiga att sitta upp från.

Tack för alla tips jag kommer nog att köpa en sån där pall i stället för att bygga en. Blir nog billigare också

cactuspower skrev:
Pallen kallas även för BEKVÄM och finns under fristående kök och rullbord.
Den pallen såg ju verkligt bra ut. 52 cm hög. Klistrar man på antihalkremsor så blir den alldeles perfekt. En sån pall blir det helt klart när min plastpall går till dom sälla jaktmarkerna.

20360_PE095772_S3.jpg

Klicka här om inte bilden fungerar

Liknande trådar

Övr. Hund Har någon tips på en form av pall eller liknande som går att ha vid fotänden av en säng? Behovet är till en hund som lättare ska kunna...
Svar
9
· Visningar
706
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 231
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
625
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 413

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka