Uppsägningstid?

G

GRS

Har en kompis som råkat i en lite besvärlig situation. Hon hade tänkt flytta sin häst till vårt stall under mars månad, och berättade det för stallägaren för någon vecka sen. Kvinnan som inte är riktigt frisk, blev vansinnig och skrek att hon hade rätt att kräva 3 månaders uppsägningstid. Vad jag har förstått finns inga papper skrivna, inte heller någon muntlig överenskommelse om ev uppsägningstid. Har verkligen stallägaren rätt att kräva det när inget är sagt eller skrivet? Eller kan hon bara flytta och strunta i att betala? Hyran betalas en månad i förskott, så även om hon flyttar i nästa vecka så är iallafall hyran betalt för hela månaden. Är det någon som vet vad som gäller juridiskt?

GRS

Sv: Uppsägningstid?

Det här har diskuterats i flera trådar här på buke. Gör en sökning så hittar du var som redan sagts.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej, behöver lite råd. Om jag inte har någon uppsägningstid varken skriftligt eller muntligt på min stallplats, så borde jag väl i...
Svar
6
· Visningar
1 811
Senast: Lobelia
·
Ekonomi & Juridik Jag flyttade min häst för 2,5 år sedan till ett nytt stall. Stallägaren mailade över ett uppstallningsavtal till mig som han bad mig...
2
Svar
21
· Visningar
4 304
Senast: Piaff
·
Hästmänniskan Jag flyttade in i stallet den 4/1-2018, betalde då för en hel månad direkt (hela januari) 1800kr Från och med den 1/1-19 Höjdes hyran...
2
Svar
38
· Visningar
4 878
Senast: svea
·
Ekonomi & Juridik Ni som kanske läst min tidigare tråd vet att jag ska flytta min häst och det varit problematik med hur snabbt jag kan flytta då...
2
Svar
22
· Visningar
5 056
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar