Uppsägningstid!?

Cyllene

Trådstartare
Nog är det standard eller regel att man säger upp saker från månadsskifte?

Jag ska ju säga upp min stallplats och mamma yrar och säger att jag kan säga upp det från 15 maj - 15 juni. Jag däremot gissar att det får bli från 1 juni -1 juli.

Tror ni verkligen det går? Jag kan inte hitta kontraktet, annars antar jag att jag kan se det där...

/C

Det regleras i kontraktet, står det bara en månads uppsägningstid, så kan det vara från vilket datum som helst i teorin i alla fall. I praktiken är det ju oftast enklast att ta månadsskiftet, vilket ju också är det vanligaste.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 317
Senast: Zpunk
·
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 013
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
672
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka