Uppsägning av kontrakt?!

R

RebeckaKihlberg

Av någon anledning försvann min förra tråd, så jag testar igen!

På gund av att jag fått lite ändrat med mitt jobb så måste jag säga upp mitt kontrakt på hästen jag rider, men jag är lite konfunderad över det som står i kontraktet ang uppsäning. Det står följande:

"Avtalets varaktighet
Avtalet gäller tillsvidare from. 2007-01-01 och kan sägas upp av parterna med ömsesidig uppsägningstid på 2 mån"

Jag tolkar det såhär. Om jag säger upp kontraktet idag, 2007-10-22 så ska jag fortsätta sköta hästen till och med 2007-12-22. Gällande betalningen som sker i förskott så blir det en betalning nu i slutet på oktober och en i November.
Eller hur tolkar ni det?

Sv: Uppsägning av kontrakt?!

Så tolkar också jag det, MEN jag blir lite fundersam på att man inte skrivit in när denna uppsägning ska ske. Normalt sett säger man ju inte upp en kontrakt mitt i en period, utan kanske den sista i varje månad vilket skulle innebära att kontraktet löper till årskiftet och likaså betalning.

Fast av vad vi fått att tolka löper kontraktet bara med en starttid och tillsvidare (som en fast anställning ungefär). Då är det bara att säga upp enligt föreskriven uppsägningstid, och i det här fallet är det inte ens kalendermånad.

Det var precis det jag funderade över. Jag har själv min ponny ute på foder och i de kontraktet står det att uppsägning sker vid månadsskifte osv.
Med iom att det står som det står i detta kontraktet så ska jag alltså kunna säga upp kontraktet närsom i månaden.

Ja så tolkar jag kontraktet. Bra tycker jag eftersom det är 2 månaders uppsägningstid (när jag varit medryttare har vi haft 1 måndas uppsägningstid men den börjar inte löpa förrän den första i kommande månad så t.ex. en uppsägning 15/10 innebär att kontraktet upphör 30/11).

Nu är kontraktet uppsagt och vi var överens när det gällde uppsägningstiden.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag lånade förra sommaren en häst för att ta föl på, ägaren ville från början skänka hästen men ändrade sig och det bestämdes att jag...
Svar
7
· Visningar
1 574
Senast: WBanna
·
Hemmet Nu vill jag bara ha hjälp att dubbelkolla med er som har bättre koll, så jag förstått rätt. Jag och sambon ska precis skriva under ett...
Svar
1
· Visningar
1 294
Senast: TinyWiny
·
Äldre Håller på och flyttar in i en lägenhet (fristående) på en lantbruksfastighet. När kontraktet skrevs i somras så sades det att avloppet...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
29 385
Senast: Inte_Ung
·
Ekonomi & Juridik Hej! Skall skriva kontrakt med inackordering och hade tagit fram ett via nätet som jag endast ändrade några punkter på som gäller...
Svar
9
· Visningar
1 242
Senast: FreSus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama