Uppsägningstid

Sv: Uppsägningstid

Det är inte ovanligt att kontrakt är utformade så hästen är pant för att stallhyran betalas och då är det högst rimligt att inte få avflytta innan den är betald.
 
Sv: Uppsägningstid

Det står att hyran ska betalas i förskott varje månad. Det står inget ang. uppsägningen förutom tiden.
 
Sv: Uppsägningstid

Står det något om retentionsrätt eller rätt att ta hästen i pant för obrtalda skulder?
 
Sv: Uppsägningstid

Kl. hur hade ni gjort som stallägare? en häst flyttar på dag 10 i månaden, hade ni tagit tex 1000/31=32,258064*10=322,5kr eller hade ni tagit betalt för hela månaden. Jag vill nog ha för en hel månad då jag fyllde upp boxen med ny torv också, den stod inte ens en hel månad, kom den 18/2 och fick då bara betala för de dagar den stått i februari, hästen flyttas till fodervärd, detta var mest som en mellanhand.
 
Sv: Uppsägningstid

Det beror på vad ni har avtalat, är det t ex en månads uppsägningstid så ska den som hyr in sig betala för den påbörjade månaden alltså februari, och sedan för mars dvs om den inte sade upp sig innan den 1 februari i ditt fall. Klargör alltid hur lång uppsägningstid det är i ett kontrakt innan hästen flyttar in.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
817
Senast: Sassy
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 816
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 854
Ekonomi & Juridik Jag flyttade min häst för 2,5 år sedan till ett nytt stall. Stallägaren mailade över ett uppstallningsavtal till mig som han bad mig...
2
Svar
21
· Visningar
4 276
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp