athena
Trådstartare
Finns en tidigare tråd om detta längre ner. Vi är nu några stycken som har snickrat ihop ett svar på insändaren, eller rättare sagt en ny insändare där vi undertecknar med namn och ort för att få ett svar på frågorna ställda i originalinsändaren.
Kort:
Hur kommer det sig att fölen bedöms högre i Skåne än övriga landet?
Varför måste domarna få veta stammen på sto och föl innan?
Diskuteras ett införande av delpoäng?
Hur utbildas domarna?
Skall fölen bedömas för hur dom ser ut och rör sig för dagen? Eller, ska man som "rutinerad" domare se att det finns mer där bakom och sätta poäng därefter?
Vill DU också vara med och underteckna insändaren? PM:a mig så skickar jag hela insändaren och så får jag sedan ditt namn och ort.
Tyvärr hinner vi inte få in denna till detta nr (redan för sent), men senast på fredag vill jag ha ditt PM för att få med den i nästa nr.
Kort:
Hur kommer det sig att fölen bedöms högre i Skåne än övriga landet?
Varför måste domarna få veta stammen på sto och föl innan?
Diskuteras ett införande av delpoäng?
Hur utbildas domarna?
Skall fölen bedömas för hur dom ser ut och rör sig för dagen? Eller, ska man som "rutinerad" domare se att det finns mer där bakom och sätta poäng därefter?
Vill DU också vara med och underteckna insändaren? PM:a mig så skickar jag hela insändaren och så får jag sedan ditt namn och ort.
Tyvärr hinner vi inte få in denna till detta nr (redan för sent), men senast på fredag vill jag ha ditt PM för att få med den i nästa nr.