Upprätade kotot - problem?

tinafinis

Trådstartare
hej hej

vad kan upprättade kotor ge för bekymmer?

Vad beror det på?
Kan man undvika att få det?
Hur i så fall?

Sv: Upprätade kotot - problem?

Putt putt. Nån som känner till fenomenet med upprättade kotor eller?

Upprätade o uppdrivna kotor är väl inte riktigt samma sak?.....:o
Bäst jag springer o kollar på andra sajter o läser.......:o

Hur gammal är din häst då? Min unghäst började få upprätade kotor sen övergick det i senkontraktur, och då är det allvarligt.
Men de kan även ha upprätade kotor när de växer kraftigt, men för guds skull håll koll på dem.

Hur gammal är din häst då? Min unghäst började få upprätade kotor sen övergick det i senkontraktur, och då är det allvarligt.
Men de kan även ha upprätade kotor när de växer kraftigt, men för guds skull håll koll på dem.
Nej de e inte min häst. Är det ÄRFTLIGT eller man kan åstadkomma de själv med fel foder?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
351
Senast: Bison
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
590
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 230
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 474

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka