Uppmjukad?

Tibra

Trådstartare
Jag har märkt att vår lilla islänning är väldigt stötig och stel..
så jag tog mig en dag i vår hemgjorda paddock och tränade volter, volter, öppna och slutna, halter och ridbanans vägar, ja såna där småövningar i skritt.. på slutet travade jag lite..
är det jag som inbillar mig kanske bara för att jag vill att det ska vara så? för jag tyckte traven var mjukare och bekvämare och dessutom lugnare..
jag hade tidigare den dagen ridit ut på vägen och tyckt hon var otroligt het och stötig.. därför red jag lite lugnt i paddocken som är av gräs.. haha kan de ha varit gräset som gjorde det så bekvämt? undrar eftersom jag vill få henne i lugnare och mjukare gångarter..

Sv: Uppmjukad?

Jag gör också så med min femåring, han är alltid lite stel och okonsentrerad i början, efetr ett tag med volter serpemtiner öppna sluta så börjar jag trava ocg är då mycket mjukare och lättare att ha med o göra...fortsätt så tycker jag..... :)

De övningar du räknade upp är just övningar som är bra att göra för att hästen ska bli mjukare, jobba under sig och bli mer avslappnad så det var förmodligen inte inbillning.

gaviscon skrev:
Jag gör också så med min femåring, han är alltid lite stel och okonsentrerad i början, efetr ett tag med volter serpemtiner öppna sluta så börjar jag trava ocg är då mycket mjukare och lättare att ha med o göra...fortsätt så tycker jag..... :)

okej :) då är man inte ensam här asså hehe.. hur ofta gör du det?

Mysaan skrev:
De övningar du räknade upp är just övningar som är bra att göra för att hästen ska bli mjukare, jobba under sig och bli mer avslappnad så det var förmodligen inte inbillning.

okej men måste man göra så här jämt.. jag menar lär sig hästen att bli mer avslappnad och mjuk i kroppen så man bara kan använda sig av det här ett tag.. eller är det ett hel-livs-göra?
men det är ju alltid bra att göra dom övningarna..det vet jag!

Mysaan skrev:

jag måste göra det varje gång innan jag rider efterssom min häst är så stel, stötig o stressad.. :crazy:

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 675
Senast: AbCdE
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 698
Senast: Mia_R
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 663
Senast: Hedinn
·
Hästvård Nu måste jag dryfta lite med någon annan. Blir liksom inte riktigt klok på vad som är fel på vår ponny. För något är det, det känner jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 665
Senast: prallan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar