Upplandsleden

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare Claudia Martin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 2 784
C

Claudia Martin

Har någon ridit på Upplandsleden? Jag ska göra en lång distans ritt om 2 veckor - any suggestions???

Sv: Upplandsleden

Menar du den led som är markerad för vandring, så är ridning tyvärr inte tillåten där. :(

Eftersom jag är med och ansvarar för upplandsleden kan jag tyvärr bara bekräfta det Korven skriver. Leden är inte tillräckligt preparerad för att klara av hästar. Tyvärr. :( Däremot kan jag rekommendera att rida i Hågadalen. :love:

Visst är det väl så att alla leder som är vandringsleder automatiskt har hästförbud? Jag vet ett ställe där det först var ok att rida i skogen, men sedan lades en vandringsled på de stigarna och då fick man inte rida där längre.

Men det finns många fina ridleder också - ett klockrent exempel är Ridleder Tiveden! Jättefina ridleder, mycket bra markerat och supermysiga ställen att övernatta och äta på! Finns leder utspritt i större delen av landet - ta en sån istället! :D

Ja, om det inte står specifikt häst i informationen till leden så är det förbud. Däremot kan man ju alltid fråga om det är okej att rida där, men då måste man kontakta varje enskild markägare längs leden och det kan ju vara en hel del folk. :crazy:

De ridleder som finns runt om i landet verkar helt underbara. Längtar till min donna är ridbar, för då skall vi på massor av roliga ridsemestrar. :love:

Jo, man får visst rida på upplandsleden, med undantag av vissa sträckor. Upplandsleden är en vandringsled, men ridning och cykling är tillåten på villkoret att man inte förstör spåret. Det är upp till ryttaren att avgöra vad som är lämpligt och inte, är det surt i marken ska man förstås inte rida. Jag rider ofta på upplandsleden utefter Mälaren. Titta på upplandsledens hemsida, dör står det jag skriver nu. Glad ridning!

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
797
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 780
Senast: Kakis
·
Hästmänniskan Just nu har jag ca 12 min att köra till stallet, 1 mil. Mest grusvägar att rida på och vi rider oftast själv då de bara finns en annan... 2
Svar
31
· Visningar
2 655
Senast: Svartkatt
·
Tävling Jag letar efter bra musik att tävla till, i detta fallet är det islandshästgrenen Gæðingalist men jag tänker att tråden kan fungera även...
Svar
7
· Visningar
294
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka