Uppläggning av ridschema? :D

S

ShetlandsponnY

Hej! Som frågan lyder.. Hur lägger ni upp era ridscheman för eran/era hästar? :rofl: Hoppning ena dagen och dressyr andra? Skulle vara kul och veta! :laugh:

Sv: Uppläggning av ridschema? :D

Jag har vissa regler. Till exempel att min häst alltid vilar på måndagar, jag hoppar på lördagar och rider ut 2 ggr/v borträknat de dagar jag rider ut innan o efter osv., mest för att jag är en rutinmänniska:D

Det är oberoende form osv., men ibland, om jag känner mig trött och omotiverad sätter jag mig på söndagen och planerar varje dags ridning.

Jag planerar aldrig.
Jag vill inte sitta och planera att imorn ska jag rida dressyr, för rätt vad det är så har varken jag eller hästen lust och då tappar jag motivationen att träna då ingenting funkar.
Samma gäller hoppningen, om jag bestämt att hoppa men de funkar inte för hästen är sjövild, då sadlar jag om och rider dressyr den dagen.
hästarna kan ju faktiskt ha dåliga dagar dom med.

Planerar inte heller. Beror också lite på väder och om man får ridsällskap eller inte. Annars rider jag ut minst 2 gånger i veckan, brukar bli mer. Även om jag inte rider dressyr på banan alltid försöker jag få in det i uteritterna.

Planerar inte så där mycket hur jag skall rida, har två hästar så jag försöker rida varannan dag på varje häst.

Någongång om jag verkligen har ridlust så rider jag båda två på en dag. men om jag skall rida i skogen eller på banan det bestämmer jag i stort sett när jag suttit upp :)

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
295
Senast: Lavinia
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
942
Ridning Vi får dotterns D-ponny på söndag, arabiskt fullblod, 17 år gammal. Han är fd tävlingsponny men är just nu inte i kondition...
2
Svar
20
· Visningar
2 252
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
642
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Sytråden del 4
  • Kallbad

Hund, Katt, Andra Djur