C
Chagini
Hur lägger ni upp träningen per vecka? Hur ofta rider ni dressyr? Ut? Vila?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När jag var "med häst" red jag "dressyr" 6 dar i veckan. Dock red jag nästan alltid ute i skogen eller på ängar eller liknande.
För mig är det ingen skillnad på att rida "ut" eller rida "dressyr". Jag rider likadant vart jag än rider. Dressyr är inget jag utför enbart på en ridplan eller i ett ridhus
Nirak
Rider du "dressyr" i klätterbackar också?
inte sjutton rider man identiskt ute i skog och mark även med dessa komponenter med i bilden.
Nedförsbackar i skritt är ypperliga att träna undertramp i. Men du menade kanske bara uppför.
Nedförsbackar i skritt är ypperliga att träna undertramp i. Men du menade kanske bara uppför.
Varför inte?
Ja jag rider "dressyr" efter min förmåga överallt. Uppför och nedför och rakt ut i skogen, efter vägar osv.
Jag rider ungefär på LAnivå. Övar tex. serpentiner runt träden i skogen, byten på en skogsväg, öppnor och slutor efter vägkanten. Brukar träna på att hitta bra linjer på ängar osv.
Jag har aldrig förstått varför det är skillnad på ridningen beroende vart man befinner sig (skogen eller ridbanan tex)?
Nirak
Om du anser att även konditionsarbete med långa ökade galopper, hoppning över terränghinder osv, är dressyr
Vad är "padock-arbete"?
Nirak