Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
hur gör man egentligen med klasserna w&t i D nivå? räknas det? det är ju trots allt D?!?
hittar inget svar i regelboken...
ok, men då är det ju lite knasigt att kalla det D-klass.. eftersom det egentligen är E,
tycker E har lite konstiga regler, men till nästa års regelbok ska jag skicka nått mejl till wras
egentligen borde w&t vara E-klass, och även de med licens borde få tävla E, tycker jag iallafall...
*KL*
En annan fundering runt det här med uppklassningspäng är om ett ekipage kan starta i samma gren på olika nivåer.
För mig är svaret självklart inte!
Men detta har redan förekommit på åtminstone en WRAS-tävling i år.
Att någon är ute och cyklar......
(Arrangerande klubben)
/Mike
Desamma!Verkligen inte och det är därför jag inte påstår att folk är ute och cyklar, utan att ha torrt på fötterna. Och hade jag varit en officiell person, tex tillförordnad ordförande och tävlings- och regelboksansvarig för wras, så hade jag varit ytterligare noggrann med mina uttalanden.
Om du vill kan du göra några hemuppgifter (inte bara regelboken får användas).
1. Var framgår det att tävlingsarrangören skall redovisa ekipagens poäng?
§112m här åläggs ansvaret på arrangören.
2. I §111 hänvisas till ett dokument om detaljerade anvisningar för redovisning av tävlingsresultat. Var finns detta dokument?
På WRAS hemsida. Klicka på 'Tävling', och gå in på 'Blankettarkiv'.
Klicka sedan på 'Tävlingsrapport' så är du i hamn :-)
Informationen om detta har gått från förbundet till distrikten ett flertal gånger, så att klubbarna har kunnat få informationen.
3. Hur många blir placerade i en klass med 45 eller fler startande?
Regelboken har en tabell som redovisar upp till 30 startande.
I det fall vi får mer än 30 startande i en klass (vilket är långsökt inon WRAS) får vi ta ställning då.
Den generella regeln är att 1/3 av de startande ekipagen KAN placeras och få poäng. Här anser jag att tabellen i regelboken brister och behöver vidareutvecklas.
4. Hur många i en klass får poäng?
Ja, det ser du i svaret på frågan ovan. Och det gäller hur många som KAN få poöng (1/3 av de startande) inte hur många som verkligen FÅR poäng. (90% i en klass kan ju faktiskt bli diskvalificerade)
5. Hur många poäng får elfteplatsen (11) i en klass med 50 deltagare?
Hänvisar till svaret på fråga 3 i sin helhet.
No offence taken and non given…