uppklassning!!!

Oliwen

Trådstartare
Har någon koll på de här med uppklassning?? Hörde förut att om man fått placering i MSV så blev men automatiskt uppklassad ur LB.. Stämmer det??

Sv: uppklassning!!!

Nej det stämmer inte. Uppklassad ur LB blir man när man ridit ihop 50 poäng.

Nej det stämmer inte. Uppklassad ur LB blir man när man ridit ihop 50 poäng.

Kan du förklara lite närmare? Hur får man ihop 50 poäng? Är det resultatet av en start som blir poängen? (säg att man riden en LB med 60% har man då fått 60 poäng och får inte starta en LB igen? :confused:) Gäller samma poängsumma för LA och MSV?

Snälla, stilla en okunnigs nyfikenhet... :)

Det är så mga siffror i tabellen så du måste i princip själv skaffa ett TR och läsa. :)

Men nej, poängen sätts inte efter procenten utan efter placering (med krav på ett visst antal startande. I lätt klass minst 10 startande och MSV lägst 5 startande).

I LB får du tex 6p för en 1:a placering. 4p. för en 2:a placering och 2p. för övriga placeringar. Högsta tillåtna poäng innan du blir uppklassad är 50p.

Men det är olika poäng för olika klasser (samt olika hur mga tot.poäng du får ha). Så det är därför som du behöver ha TR och själv läsa.

Såg att du frågade om tot. summan för LA och MSV också. För LA är tot.summan 80p och för MSV B 110p. MSV A. 140 p.

I LA ger en 1:a placering 12 p.
I MSV B 18p.
MSV A 30p.

Men om du går in och söker dina resultat på SvRF:s hemsida så ser du hur mga poäng du har för tillfället.

Senast ändrad:

Tack för ett snabbt och tydligt svar. Lite klokare blev jag iallafall... :) Tävlar ju inte så jag har inte TR men ska nog skaffa till nästa år, bara för nyfikenhetens skull... :) Nån gång ska man ju börja tävla så det är väl lika bra att börja lära sig lite...

Såg att du frågade om tot. summan för LA och MSV också. För LA är tot.summan 80p och för MSV B 110p. MSV A. 140 p.

I LA ger en 1:a placering 12 p.
I MSV B 18p.
MSV A 30p.

Men om du går in och söker dina resultat på SvRF:s hemsida så ser du hur mga poäng du har för tillfället.

Är du säker på att det är 110 p som gäller för uppklassning från Msv B? Har inget nytt TR hemma så jag kan inte kika. Men har hört att det är 140 p som gäller.
I så fall har jag lyckats klassa upp mig själv utan att veta det. Och det ville jag ju undvika :crazy:

I TR från 2005 är man uppklassad ur MsvB på lokal och regional nivå vid 110 p. TR-ändringarna efter 2005 finns på förbundets hemsida.

Är du uppklassad i år så är du det nästa år också.

Tillägger: Nu har jag kollat även ändringarna på nätet, du är uppklassad ur MsvB vid 110p.

Senast ändrad:

Äsch då...
Men tack så mycket för snabbt svar! :bow:

Men är det inte så att man får tävla klart det här året även om man kommit över 110 p? Det börjar väl gälla från nästa år?

Japp, för häst gäller uppklassningen hela tiden för nästa år sas. Tror att det är kontinueligt på ponny (eller har varit iaf eller nåt), där kommer uppklasningen direkt när man har för mkt poäng.

Ja, jag såg att det skilde sig åt. På ponny blir man uppklassad direkt när man uppnått xx antal poäng.

Liknande trådar

Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
690
Senast: Amanda_F
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 365
Senast: super
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 323
Senast: hamilton1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix