Uppklassning?

R

Real_Life

Man blir ju uppklassad ur lätt klass om man får poäng över 5,0 tre gånger i rad. Så långt förstår jag :p
Men säg att jag på en tävling rider lätt tölt och lätt fyrgång och får över 5 i båda. Helgen därpå rider jag lätt tölt och lätt fyrgång igen, då med över 5 i tölten och under 5 i fyrgången. Blir jag uppklassad då eller ska det vara tre tävlingar i följd, oavsett gren?
Eller blir man uppklassad ur t.ex. lätt tölt om man får över 5 i det men får fortsätta tävla lätt fyrgång?

Sv: Uppklassning?

det är tre gånger i följd och gäller enbart i den grenen du får över 5.0 alltså t.ex. du får över 5.0 i lätt fyrgång 3 gånger men inte i lätt tölt då kan du tävla fyrgång i öppen klass och lätt tölt

när du tre gånger på samma säsong får över 5,0 i en gren så får du inte längre tävla lätt klass - då måste du tävla öppen. Annars är det bara att tävla på i lätt.

Du kan tävla V.1 och lätt tölt om du bara uppklassat dig i lätt fyrgång.

/Malin

förlåt, du har rätt. Det är alltså tre gånger i rad man skall uppnå uppklassningspoäng för att inte FÅ tävla lätt klass längre.

/Malin

Är det nästan samma som när man tävlar öppen klass att om man får under 5,0 blir man nedkvalad då?
Är det bara uttagningarna då som man räknar med då när det gäller att kvalas upp till öppen klass?

Öppen klass kan man rida oavsett om man har fått 5,0 tre gånger i lättklass eller inte, tror jag iaf ..

Man kan alltid starta öppen klass, om man vill.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 145
Senast: Bison
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 219
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2