Uppklassning

P

pooutinoouti

Hur fungerar detta med uppklassning ? Hur många placeringar måste man ha i en klass för att inte få starta "lägre"? Någon som har information att dela med sig av ? (A)

Sv: Uppklassning

På häst finns ingen uppklassning.

På ponny blir du uppklassad från LC vid 20 tagna poäng och vid 50 tagna på poäng blir du uppklassad ur LB.

Jag är inte 100% säker, men 99%. Någon får gärna rätta mig om jag har fel. Har inget TR ligger här nu.

det är väl bara vid regionalt, lokalt kan man hoppa hur mycke man vill... regionalt är LB och uppåt sedan samlar man poäng..

ja, det är from LB på regional tävling man får uppklassningspoäng.

har man blivit uppklassad ur tex LB får man inte heller rida LB el lägre på lokal tävling.

Så jag får hoppa lokal LB men sedan gå ner til LD efter ?

om man "bara" väljer att tävla lokalt så kan man inte bli uppklassad.
Om man tävlar regionalt så kan man bli uppklassad och därmed mista sin möjlighet att tävla lägre klasser, om inte klassen är öppen för då är den även öppen för de som är uppklassade.
Uppklassningspoängen har jag för mig är 20p i LC och 50p i LB.

precis, jag ville bara göra klart att man inte automatiskt är uppklassad bara för att man råkar bli placerad en gång :)

men du får ju hoppa LB om det är en ÖPPEN klass. å de brukar stå på proppen,

men du får ju hoppa LB om det är en ÖPPEN klass. å de brukar stå på proppen,

På lokala tävlingar får inte LB vara öppen så det fallerar ju där. Eftersom PF nämnde LB på lokal tävling.
PF:s citat:
"har man blivit uppklassad ur tex LB får man inte heller rida LB el lägre på lokal tävling."

man tar tillräckligt många placeringar/poäng i LA el högre så att man blir uppklassad ur LA - då måste man rida MB eller högre :idea:

eller menar du kvalad till Msv B?

man tar tillräckligt många placeringar/poäng i LA el högre så att man blir uppklassad ur LA - då måste man rida MB eller högre :idea:

eller menar du kvalad till Msv B?

*host host*
Käre prinsen, om vi ska vara lite fair här nu (Oh my, så vitsig jag är :rofl: )
Man kan inte bli uppklassad ur LA. LA är den klass som alla ekipage alltid får starta i :idea:

hehe ok, ponny är ju inte riktigt min grej måste jag erkänna....

så som jag beskrev fungerar det på häst (i dressyr alltså) :p

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
692
Senast: Snurrfia
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under lördagskvällen gick en 1,45-hoppning av stapeln i Cannes i Frankrike. Två svenskar startade – och båda blev placerade. Klassen...
Svar
0
· Visningar
100
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Emma Byström är ridlärare och C-tränare i dressyr. När det är dags för hoppning är kontrollen för henne A och O – här delar hon en...
Svar
0
· Visningar
108
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka