Uppklassning

M

Mathilda

Hur är det egentligen, jag har bara tävlat regionalt senaste åren, är det okej att starta LA på lokal tävling då? Jag är inte uppklassad eller så. Man klassas väl upp från själva klassen och då kvittar det väl vad det är för status på tävlingen eller?

Fattar ingenting.. men men.. jag vill börja tävla snart. letar häst som jag kan tävla med i både hopp och dressyr.

Nej, man klassas upp ur statusen Lokal genom att ta regionala uppklassningspoäng. Men är du inte uppklassad så får du starta lokal LC om du vill :)

Så är det på ponny, är det häst du menar så är jag inte 100% på att det är samma regler.. :confused:

Såhär är det på ponny: Har du tagit 50 poäng är du uppklassad från lokal tävling, oavsett om de har en LA. 40 poäng är du uppklassad ur LB och om jag inte minns helt galet är man uppklassad ur LC vid 20 poäng.
Om du däremot hinner anmäla till tävlingen innan du uppnått poängen får du starta även om du tagit poäng efter du anmält. Förstår du?=) Kram

På ponny kan du dels bli uppklassad från en viss klass, dels från statusen 'lokaltävling'. Du kan råka ut för att få tävla en viss klass om den är regional, men inte om den är lokal.

På häst blir du bara uppklassad ur en viss klass. De klasser du får rida på regionaltävling får du också rida på lokaltävling.

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
901
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
919
Senast: Bison
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: Lady_S
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 372
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama