upphöjda cavaletti bommar, avstånd?

A

Anja586

kan nån hjälpa mig med hur avståndet ska vara? det är uphöjda cavaletti bommar som jag tänkt trava över för att få henne att ta lite högre steg och arbete mera. Hur stort avstånd ska jag ha, ungefär? det är en liten häst på 163 som tar "mellan" stora steg, men stegen går ju att länga, och korta så att det passar, men vad är normal avståndet?

Sv: upphöjda cavaletti bommar, avstånd?

1.10 för travbommar gissar jag på, beroende på hur långa steg hästen vill ta. Testa en gång med det avståndet först och be en åskådare kolla om hästen måste länga steget för att räcka över, om den måste korta eller om det är perfekt. Försök ha längden perfekt i början när du tränar, prova sen att korta lite resp. länga lite stegvis (men att länga mycket över upphöjda bommar tror jag inte är någon hit)

Liknande trådar

Träning Tänkte lägga in en dag i veckan med bommar som styrketräning. Skritt och avsuttet till att börja med, varierad höjd men gärna lite högre...
Svar
3
· Visningar
883
Senast: Habina
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
720
Senast: Ajda
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 130
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 838
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar