Upphittad katt i Uppsala

kem

Trådstartare
Grå och vit, stor okastrerad hankatt finns i Ekeby. Saknar du honom eller vet något om honom?

Igår tog jag in honom, jag och han var inlåsta i sovrummet i natt (Lillan öppnar dörrar). Han har nog öronskabb, och har varit i slagsmål, så han är ganska sönderriven. Han är smutsig och tilltufsad, men ändå i förvånansvärt bra hull och pälsen är inte alltför ful.

Han var skygg först, och han gömmer sig under sängen om nåt alltför oväntat händer. Men när han väl kommer fram är han hur gosig som helst.

Inget halsband, ingen öronmärkning, inget chip. Har gett en dos Stronghold mot skabben, hoppas det blev tillräckligt då jag fick uppskatta hans vikt. Har även fått maskmedel utskrivet.

Men jag kan inte behålla honom. Jag hoppas att han har en bra ägare som letar efter honom... Annars vet jag inte hur det ska bli. Det var meningen att vi skulle ha två katter, vi har redan tre sedan Pluto kom. Har satt upp lappar hos veterinären och i en djuraffär i närheten, ska sätta upp fler ikväll och imorgon, samt försöka fixa en bild på honom.

Sv: Upphittad katt i Uppsala

en eloge till dig som tar hand om katten så bra, även om det bara är tillfälligt! :bump: :love:

Va fint av dig att ta hand om missen och behandla den mot problemen. :) Alla borde vara som du.

I övrigt är beskrivningen skrämmande lik våran misse. Dock hade han inte öronskabb sist han var hemma - för ca 1 vecka sen. Och han kommer och går som han vill lite. Dessutom bor vi i Håbo-Tibble, mao precis utanför uppsala län mot sthlm. Och så långt tror jag inte att han gått.

Hoppas att du hittar ägaren.

Ring till polisen också och anmäl honom som upphittad.
Stor eloge till dig för att du tar hand om honom! :bow:
Hoppas han hittar hem och att ägaren har vett att kastrera honom och öronmärka också.

Ska ringa polisen imorgon, bra att du påminde mig. Har mailat Föreningen Samvetet som tar hand om hittekatter här i Uppsala, och ska strax gå och försöka ta kort på honom. Mina katter uppskattar inte alls att han sitter där bakom dörren.

tintilar: Man vet ju inte med katter, men tror väl inte att han gått så långt...han ser inte så sliten ut på det sättet tycker jag... Du får titta när jag lyckas få in en bild.

Har fått ett svar, en som matat honom under en längre tid. Så tyvärr verkar ingen riktig ägare finnas... Sambon är charmad och vill behålla honom. Följa hjärtat eller hjärnan? För tillfället får han i alla fall stanna, sedan får vi se om han får bo här eller om vi hittar ett bra hem åt honom. Ut i kylan ska han åtminstone inte igen. Bild på honom.

Kisse. :love: Behåll tycker jag! Ni kan ju försöka hitta nytt hem under tiden och om ni inte hittar något så.. :angel:

Jo, det lutar åt det... Jag har inte fått svar från föreningen, men man kan anta att de har ganska fullt upp. Ska göra lite efterforskningar, sen är det ju frågan om han kan komma överens med våra katter också. Men som sagt, för tillfället får han stanna. Och ju längre han är kvar, desto större chans att hjärtat vinner...

Sätt upp lappar överallt i närheten, affärer, anslagstavlor etc. Ring lokalradion och be dem gå ut med efterlysning av ägare, sätt även ut en annons i tidningen. Det kan vara någon äldre ägare, som inte kan gå ut, som inte kan söka utanför sitt hem. Har råkat ut för det på vårt katthem nämligen.

Kanske har katthemmet i närheten en efterlysning från ägare, som stämmer överens.

Lycka till!

Det ska jag tänka på, har satt upp några lappar redan och sätter upp fler. Föreningen Samvetet, det blivande katthemmet här, har svarat och bekräftat att de har fullt, och de har ingen efterlysning på honom.

EN jätte stor eloge till dig som tar hand om denna stackars katt:bow:

Det borde finnas fler som du!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka