upphakande leder

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare mizz_perfect
  • Startdatum Startdatum
M

mizz_perfect

idag när jag var ute och gick med fölet såg jag att på båda haserna i bak lixom hakar det upp sig. det ser ut ungefär som om leden går längre än normalt och det blir ett litet hack varje gång han sträcker ut benet bakåt. lika såg var det nedanför kotorna. den leden som sitter precis ovanför hoven .den gick det även att röra fram och tillbaka och det sytes ävne när han gick att den också hoppade.

vad kan detta bero på? är det för att han växer väldigt fort just nu? han haltar int, är inte varm eller svullen heller. såg något liknande för ca 1 månad sedan men inget sedan dess och nu var det jättemycket.

någon som har en aning om vad det kan vara? bör jag ta ut en veterniär som kollar på honom?

Sv: upphakande leder

Jag förstår inte riktigt hur det ser ut, och jag kanske är helt ute och cyklar. Kan det vara patellaupphakning? Inte för att jag varken sett eller hört att det skulle påverka kotleden, men jag har som sagt väldigt svårt att visualisera hur det ser ut...
Vilket fall som helst så tycker jag att det är läge att få dit en veterinär.

Liknande trådar

Hästvård Måste rådfråga, veterinär är kontaktad men har själv ingen aning i nuläget. Jag ligger själv i influensa och har inte varit i stallet...
Svar
17
· Visningar
2 810
Senast: WSLPZF
·
Hästvård Hästen min kom in för 3 dagar sedan och var svullen samt skollhet på hö bak från ballarna upp till hasen. Han ville gärna inte stödja på...
Svar
18
· Visningar
4 817
Senast: Piranesi
·
Trav Var ute med fyraåringen igår. Körde en långsamtur på omkring 8 km. Efter drygt halva vägen började hon gå orent fram. Detta upphörde...
Svar
1
· Visningar
922
Senast: jany
·
Hästvård I slutet av oktober förra året så skadade sig min häst i hagen. Hon fick ett L format skärsår mellan hasen och kotan, var sida på "L:et"...
Svar
8
· Visningar
3 805
Senast: höstmåne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka