Uppfräschning

Pinklady5

Trådstartare
Känner mig väldig nerklassad just nu och skulle behöva en rejäl uppfräschning av mig själv.
Vad brukar ni göra för att "fräscha upp" er?

Brukar gå på ansiktsbehandling, färga och permanenta bryn och fransar. Gå till frissan, ta en massage. Gå på spa. Fixa naglarna... Eller resa på semester ;)

Duscha med någon god lukt-duschcreme och skrubba hela kroppen. Inpackning i håret och ansiktsmask. Ta ett fotbad och sköta om fötterna ordentligt.

Klippa mig, färga håret, köpa nya kläder, duscha, manikyr.. tja lite vad jag känner för.
Den uppfräschningen jag kommer göra själv är att klippa mig och eventuellt även gå på en ryggmassage. :)

Men seriöst, jag behöver verkligen fräscha till mig efter en jobbig höst. Nu är jag rätt pank, så jag får nog inskränka mig till att försöka komma igång med löpningen, stretcha lite mer och tona håret. Om jag hade mer pengar skulle jag ta ett par omgångar massage, köpa ett par fräscha väldoftande hudkrämer och lite kläder. Om jag hade ännu mer pengar och kunde hitta någon jag litade på (vill inte ha ögonbryn som en fotbollsfru) kanske jag kunde tänka mig att få ögonbrynen plockade och färgade, och lite hudterapi.

Löpning är egentligen bästa quick-fixen för mig. Jag får ur mig stress, känner mig tightare i kroppen, känner mig duktig, sträcker på mig. Bara att skriva det här får mig att inse vad jag måste göra i morgon...

Ta en dusch, sätta på deo och nya kläder. Det gör susen :)

Vill jag anstränga mig mer och lägga till lite pengar så kan jag noppa brynen lite, kanske lägga en ansiktsmask, gå till frissan eller shoppa lite nya kläder.

Tar en lång dusch, rakar bort hår, peeelar kroppen, lägger ansiktsmask, smörjer in kroppen och noppar ögonbrynen.

Har jag råd går jag till frisören.

Känner mig väldig nerklassad just nu och skulle behöva en rejäl uppfräschning av mig själv.
Vad brukar ni göra för att "fräscha upp" er?

Massage, ansiktsbehandling, spa, raka bort hår, noppa ögonbryn och något väldoftande och mjukgörande på huden brukar jag ta till när jag vill känna mig extra fräsch (dock tyvärr sällan allt på samma gång). Fotbad och fotfilande följt av fotmassage är också ganska underskattat, men ack så uppfräschande.
Yoga och meditation tycker jag fräschar upp insidan väldigt bra. Eller ett riktigt tungt och svettigt träningspass, men då behöver utsidan också fräschas till efteråt

Epilera bort hår
Färga bryn och fransar
Färga hår
Brunutansol
Ansiktsmask
Ansiktsbehandling med Hyaluronsyra
Fixa naglarna
Klippa håret

Klippa (och eventuellt färga håret)
Fixa naglarna
Köpa en ny snygg uppsättning kläder
Ett långt, varmt bad (levande ljus och bra musik)

Frissan, byta hårfärg och raka benen. Har jag lurviga ben känner jag mig inte särskilt piffig, hur trist det än är.
Har benhår som chewbacca så de syns och sticks.
Body scrub är jag väldigt förtjust i också.

Det beror ju såklart på vilken budget man har, men för min del kan det räcka med ett bad, raka benen, smörja in med bodylotion som luktar gott och måla naglarna.
Frisör, massage och sådant blir en extra lyx om det finns ekonomi för det. :)

Jag funderar på det här med vad man menar och vad det är man egentligen kopplar in när man känner sig "nerklassad" eller ofräsch. Ibland kan det fungera för mig när jag känner mig trist att gå en kurs, träffa vänner eller göra något annat som känns utvecklande. Min känsla av min egen "fräschet" är starkt kopplad till mitt allmänna mående och min känsla för mig själv (dvs inte bara skalet). Så känner jag mig stark och "bra" då känner jag mig även attraktiv. Det kan alltså lika gärna fungera med att umgås i ett visst sammanhang eller göra något jag trivs med som att göra något som har med mitt utseende att göra. Sen tycker jag att det är kul att laborera med utseendet med, men det måste inte alltid vara den typen av lösning.

Liknande trådar

Hemmet Min vardagsrumsmatta skulle behöva en uppfräschning. Det är inte så den är full med fläckar, men luktar hund och känns lite tråkig...
Svar
11
· Visningar
444
Senast: _Elly_
·
Hemmet Ni med erfarenhet av att hyra ut hus - hur vågar man egentligen kasta sig in i leken och hur ska man förbereda sig? Vi håller mentalt...
2
Svar
38
· Visningar
2 843
Senast: Tiffany
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 651
Senast: Takire
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 376
Senast: Account
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar