Uppfödarpengar?

martha

Trådstartare
Jag har ju en häst som startat i Norge och vunnit o varit tvåa i maj månad....jag upptäckte nu att dom uppfödarpengarna har jag inte fått som han sprang in i Norge.,..när får man dom då?? för visst får man även på utlandsstarter?

Sv: Uppfödarpengar?

Åh va bra att du sa så...för då kom jag ju på att man kan söka på travsport....och man får uppfödarpengar, men bara utbet 1 gång om året och det i februari.....undrar vem som ligger o tjänar ränta på dom pengarna :crazy:

Uppfödarpremier

Uppfödarpremier utgår till uppfödarna av svenskfödda och här registrerade travare enligt följande:

10% av prissumman i vanliga lopp och premielopp i Sverige.
I insatslopp utgår uppfödarpremier med de normala 10%.

Uppfödarpremier utgår ej i B-lopp eller för bonus eller övrig ersättning utöver propositionens grundprissumma.

Uppfödarpremie på i utlandet intjänade pengar utbetalas upp till ett högsta sammanlagt belopp på 100.000 kr (En häst kan såldes få uppfödarpremier på max insprunget 1.000.000 kr i utlandet).

Utbetalning av uppfödarpremier

Uppfödarpremier utbetalas den 15 februari, den 15 maj, den 15 augusti och den 15 november.

Uppfödarpremier för i utlandet intjänade pengar utbetalas en gång om året, den 15 februari.

Sv: Uppfödarpengar?

Ja, vad bra, då fick jag reda på det också. har nämligen en häst i finland som vunnit två löp och varit tvåa en gång men några uppfödarpremier har jag då inte sett röken av än och det börjar ju bli någon månad sen men då fick jag ju svar på varför ;)
mvh jesse

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
321
Senast: Unafraid
·
Samhälle Det här har berörts i tidigare trådar, men egentligen inte fått en egen tråd. Den sill (strömming) och skarpsill som borde utnyttjas av...
Svar
11
· Visningar
997
Senast: Mia_R
·
Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 589
Senast: WildHorse
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
685
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka