Uppfödare som brukar ha roliga namn

Sv: Uppfödare som brukar ha roliga namn

Min cavalier Ludde har i sin stamtavla en eller flera hundar som är uppfödda av kenneln Hackensack, det lät ganska konstigt.
Knattings är också ett konstigt namn på en kennel.

Nämen, :eek: Det här är EXAKT samma tema som jag har på mina minigriskultingar :D. Det temat har jag haft sen 1995.
Titta in på min hemsida http://www.minigrisar.se så får ni se.:rofl:
(undrar vad dina föräldrar säger om det:angel:)

Ps. Jag har också haft Bullterrier från samma uppfödre. 3 st.:)
De hette:
*kennelprefix* Polo Paddan
*kennelprefix* Kyss Grodan (dotter till ovanstående)
*kennelprefix* Blyga Häxan

Det här var en kul tråd....:p

Kul att fler anammat föräldrarnas namnstrategi... :p

Är dina bullar från samma kennel som min var? (Panzar*****´s) (men min köptes som omplac.-hund från en annan kennel iofs... Frost***an´s)

Kul att fler anammat föräldrarnas namnstrategi... :p

Är dina bullar från samma kennel som min var? (Panzar*****´s) (men min köptes som omplac.-hund från en annan kennel iofs... Frost***an´s)

Det var ju jättekul!!
Har dina föräldrar kvar sin kennel?
Får vi hjärnsläpp och brist på fantasi så kan vi ju alltid "byta" namn med varandra.:D

Alla mina bullar kom från Kennel Bodil's
(Ehh...man får kanske inte säga uppfödarens kennelnamn? :o)
Dom lever tyvärr inte idag då både sjukdom och ålderdom har tagit dom till hundarnas himmel.:cry:

Nu när du nämde panzar****'s och Frost***an´s så kom jag på vem Syster Yster är.
Tror jag har sett henne på någon utställning för många herrans år sen, men jag kan ha fel.

Senast ändrad av en moderator:

Kenneln finns kvar, med mig som delägare (iaf ansökt hos SKK);) men cairterrieraveln har upphört (numera är det endast ursprungsrasen dalmatiner, samt i senare skede även bullar, som gäller)
"Min" Syster Yster fick jag tyvärr lämna tillbaka förra sommaren, eftersom hon då började vakta min då nyfödda dotter mot andra barn (helfixerad!!) Hon är 5 år iår, och ser ut såhär (om du ev. känner igen henne...):

http://i150.photobucket.com/albums/s119/cessan77/Hundar/PICT0859.jpg

Som trådskapare undrar jag varför man inte skulle få lov att skriva kennelnamnen:confused:
Tråden är ju ingen reklam för någon speciel kennel ja inte ens om de har bra eller dåliga hundar eller hur de är som uppfödare
utan enbart om de döper sina hundar till roliga namn.

Som trådskapare undrar jag varför man inte skulle få lov att skriva kennelnamnen:confused:
Tråden är ju ingen reklam för någon speciel kennel ja inte ens om de har bra eller dåliga hundar eller hur de är som uppfödare
utan enbart om de döper sina hundar till roliga namn.

Jag såg i tråden att några "hemliggjorde" kennelnamnet så jag tänkte kanske att det är så man gör, men jag ser också att kennelnamnen nämns på flera ställen.

Ni får ursäkta en "forumamatör" ;)
Jag har fortfarande mycket att lära.....:angel:

Och då måste jag ju bara få tala om :bump: att namnet på min minigrisuppfödning är Ms Piggy's Pet Pigs. (se min avatar)
Det är minsann inte så lätt att säga efter en kväll på krogen:D
Många tycker det är lite "udda":p

Underbart namn :D Ms Piggy var min favorit i mupparna, för visst hette hon väl så eller var det Ms Peggy :confused: äsch minns inte :D

Senast ändrad:

Underbart namn :D Ms Piggy var min favorit i mupparna, för visst hette hon väl så eller var det Ms Peggy :confused: äsch minns inte :D

Miss Piggy och Kermit är för goa....;)

Peggy heter ju mamman i tv-serien " Våra värsta år" :angel:

Ms Piggy kallas jag bland Country-folk.
*Upps...nu är vi på väg från ämnet i tråden*
Skärpning på mig!:devil:

vet inte alls vad de är för kennel, kanske ska kolla upp de.. :P

eller ja rasen vet jag juh men får kika mer på deras namn då :P

Nu blev jag förvirrad?? Gråskäggs har ju en helt annan ras än min tik och står inget om CCD på deras sida.. hmm

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka