Uppfödare av vit herdehund!?

Domino_s

Trådstartare
Vad finns det för uppfödare...

Har en vit herdehund på foder, utan stamtavla....

Försöker hitta hennes uppfödare...Någon som vet någon som föder upp vita herdehundar eller har gjort med ej reggar?

//Domino_s

Sv: Uppfödare av vit herdehund!?

kolla på vit herdehundklubbs hemsida, där finns en del uppfödare och länkar till deras sidor. Vet du om din hund kommer från en uppfödare som föder upp regsitrerade vita herdehundar också? vad heter/ kallas din hund, har du någon koll på föräldradjuren?

kolla på vit herdehundklubbs hemsida, där finns en del uppfödare och länkar till deras sidor. Vet du om din hund kommer från en uppfödare som föder upp regsitrerade vita herdehundar också? vad heter/ kallas din hund, har du någon koll på föräldradjuren?

Hon heter Donna, det enda jag vet är hennes födelsedatum....:crazy:

Vad jag har fattat kommer hon från en valpfabrik...

Det jag egentligen är ute efter är att se om hon är renrasig, vilket vi börjat misstänka att hon inte är....

//Domino_s

Men om du har henne på foder, varför har du då inga uppgifter på uppfödarna? De äger väl henne också då? Skrev ni inget kontrakt?

Men om du har henne på foder, varför har du då inga uppgifter på uppfödarna? De äger väl henne också då? Skrev ni inget kontrakt?

Hon har haft flera hem sedan uppfödarna, så därifrån vi fick henne är inte uppfödarna....

//Domino_s

Men hur kan du ha henne på foder om det inte fått henne från hennes uppfödare? Foderavtal går väl ut på att uppfödarna ska få ta 1 eller 2 valpkullar på hunden om jag förstått det rätt:confused::banana:

Men hur kan du ha henne på foder om det inte fått henne från hennes uppfödare? Foderavtal går väl ut på att uppfödarna ska få ta 1 eller 2 valpkullar på hunden om jag förstått det rätt:confused::banana:

Dom som egentligen äger henne (inna hon blir vår) vill ha 2 kullar på henne....Finns ett skk kontrakt på det....

//Domino_s

Men på ett skk kontrakt, måste NI ha skrivit på,och även uppfödaren, (eller den med avelsrätten)
Där ska ju även deras adress stå i så fall och även telefonnummer.
I någon av trådarna så säger du att du är osäker på om hunden är renrasig.. Altså, har du pratat med de du har fått(?) hunden av?
Allt detta verkar jätte mysko..
Berätta gärna mer så ska jag förska hjälpa dig så gott jag kan.

Men på ett skk kontrakt, måste NI ha skrivit på,och även uppfödaren, (eller den med avelsrätten)
Där ska ju även deras adress stå i så fall och även telefonnummer.
I någon av trådarna så säger du att du är osäker på om hunden är renrasig.. Altså, har du pratat med de du har fått(?) hunden av?
Allt detta verkar jätte mysko..
Berätta gärna mer så ska jag förska hjälpa dig så gott jag kan.

Japp, det finns ett skrivet kontrakt från skk på henne, där har dåvarnade ägarna skrivit på (alltså ej uppfödarna, hunden har vandrat runt ganska mycket)....

När jag frågade dom som jag skrivit kontraktet med så säger dom att hon är en vit herdehund, men stamtavla finns ej....Så hundra var dom ju inte....

Japp....i min andra tråd skriver jag presic som du säger att vi misstänker att hon ej är renrasig, och detta har vi kommit fram till själva, inte genom att vi misstror förra ägarna....:)

Anledningen till att jag försöker spåra vart hon kommer ifrån är att jag dels vill se föräldrarna, mentaliteten m.m. och om hon alltså är renrasig som hon påstås vara....

Har du mer ideer om hur jag kan spåra så är dom jättevälkomna....:D

//Domino_s

Kan du fråga dem vem de köpte hunden av?
Eller vill de inte berätta det?
Fördom borde ju veta iaf..

Kan du fråga dem vem de köpte hunden av?
Eller vill de inte berätta det?
Fördom borde ju veta iaf..

Jag försökte fråga vart hon kom från när vi var där, men jag fick svaret "någonstans utanför någonstans" ungefär...Samtidigt så kände jag vid tidpunkten att det ej var så viktigt...

Men jag ska slänga iväg ett mejl till dom och fråga....:idea:

//Domino_s

Ja för det borde ju vara det enklaste sättet att få reda på vart hunden kommer ifrån.. :angel:

Den kommer väl inte från utanför Nässjö för där finns ju en valpfabrik med en "kändis" bakom. Tror bestämt det är vit herdehund som är på modet hos denne...

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 585
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Jag är en relativt vanlig och normal person, är utbildad inom hund och är väldigt seriös med hunderiet. Blir därför otroligt förvånad...
2
Svar
35
· Visningar
4 590
Senast: hollypolly
·
  • Låst
Hundhälsa Jag hamnade för ett tag sedan i en diskussion med några uppfödare om det här med mentalitetsbeskrivningar av hundar. Uppfödarna var...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
10 998
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 431
Senast: Vicks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka