uppehåll på 4 år...

Zaria

Trådstartare
Har knappt suttit på en häst på 4 år skulle jag tro,red väldigt mycket innan,pluggade häst,hade egen samt red in och till andras hästar samt jobbade med hästar efter det,men nu de sista åren så har det varken funnits tid eller pengar.
Men nu när sonen blir lite äldre så småningom finns ju drömmen att börja sätta igång igen.

Men hur är det?
Någon som hållt upp några år och börjat igen?
Sitter det kvar i ryggmärgen så som cykling eller är det att börja om på ruta ett igen?

Mvh Zaria

Sv: uppehåll på 4 år...

Det beror nog mycket på hur länge man ridit och hur långt uppehåll man haft. Jag känner t.ex att det finns mycket att repetera, även det jag egentligen kan behöver fräschas upp. Men jag skulle tro att du ligger ganska bra till, du har inte haft lika långt uppehåll, och verkar ha varit på en högre nivå innan. Enklast är det väl om du helt enkelt sätter dig på en häst och känner efter ;)

Jajjemän, det sitter i ryggen mycket!! Jag har haft ett uppehåll på 8 år och är tillbaka i sadeln igen, och mycket finns kvar även om man naturligtvis är liiite rasslig i början... men det kommer tillbaka väldigt snabbt!

Japp jag skall upp snarast möjligt,satt och kollade på en gammal träningsvideo där jag glömt att byta sittben...Oj fasen tänkte jag,så skulle man göra också..så att sånt hade jag glömt av fast det kaske sitter i automatiskt när man kommer upp,men just såna små begrepp har jag visst lagt på hyllan...:o

Zaria skrev:
Japp jag skall upp snarast möjligt,satt och kollade på en gammal träningsvideo där jag glömt att byta sittben...Oj fasen tänkte jag,så skulle man göra också..så att sånt hade jag glömt av fast det kaske sitter i automatiskt när man kommer upp,men just såna små begrepp har jag visst lagt på hyllan...:o

Vet hur du känner dig, har själv inte suttit på en hästrygg på 3 år men hade innan dess ridit sen barnsben (nu 18). Ekonomin fanns inte kvar längre när min pappa blev arbetslös :cry: . Nu har han visserligen pluggat och fått jobb igen men ridningen har det inte blivit något av, bland annat för att päronen inte tycker att jag skulle ha tid med det nu med skola och pojkvän. Men varje dag kan jag sitta och minnas tillbaka på "de gamla goa åren" när jag red ridskolans problemhästar, slavade i stallet kl. 7 på mornarna och tävlade. Det enda jag har nu är en gammal sliten travare som jag mockar åt och möjligtvis ryktar en gång i veckan (ca en kvart) i ett riktigt skitstall där alla verkar så ner på en bara för att man inte längre rider eller äger en häst. Har själv glömt allt vad sittsben, halvhalter osv betyder :angel: haha! men man hoppas ju få uppleva en hästrygg någon gång till i livet, när nu den chansen kommer :crazy: .

Ojdå, låter lite pessimistisk menmen :D det blir så när man tänker tillbaka och jämför med nuet!

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 404
Senast: Roxy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 959
Ridning Finns det fler återfallsryttare här som efter paus önskar ta upp/har tagit upp ridningen igen på "äldre dar"? Jag red mycket tills jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 287
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 849
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar