Förstår kontrollfreak grejen
Spännade äventyr! Hoppas ni får en rolig träningstripp - England är fantastiskt!
Så himla skönt det är ändå va
Tack!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förstår kontrollfreak grejen
Spännade äventyr! Hoppas ni får en rolig träningstripp - England är fantastiskt!
Vi tog tredje uppflyttet igår!Varit på freestyle-tävling hela dagen så nu är både jag och hund trötta. Men vi har fått två uppflytt i klass 1. Tar vi det tredje i morgon har vi titeln.
Grattis!! Bra kämpat i värmenVi tog tredje uppflyttet igår!
Visa bifogad fil 97858
Idag är både jag och hund helt slut. Var nästan 30 grader varmt hela helgen och långa dagar. Men trevligt och en mycket bra arrangerad tävling.
Har du nära till flera hundrastgårdar där det ofta finns plats? Den närmsta för mig ligger flera km iväg och är nästan alltid upptagen. Sen förstår inte mina jyckar glädjen av sådana, Alvin nosar runt lite och går och lägger sig hos mig. Milou nosar också runt lite men är inte heller så förtjust i att springa runt där och lägger sig också sen så att vi kan lika gärna gå en vanlig promenad och sätta oss på valfri plats så kan dom göra precis samma sakBörjade dagen med att gå till rastgården med dårarna. Nu slappar vi lite i soffan innan det är dags för jobbOch justja. Igår glömde jag att ge havregrynsgröt till Ebrah för det blev lite allmänt tokigt kring maten osv. Under natten drack hon dubbla mängden vatten mot vad hon druckit de dagar som jag gett gröt i middagsmaten, så nu fick hon lite gröt till frukost istället. Får se hur jag ska fortsätta med det här. Det enda jag vet är att jag ska köpa mer havregryn nästa gång jag handlar mat
![]()
Milou var också spänd första kurserna och satt och muttrade för sig själv och jag valde att ge honom utrymme så han inte behövde stå mitt i allt. Men nu, nu kan vi vara med på både rally, freestyle och agility och stå mitt i klungan omringad av alla andra hundar och han tycker det är helt ok, inget att stressa för. Han har alltid varit fokuserad på mig just vid träningsmomenten, det var mellan våra gånger när han bara skulle vänta som han tyckte det var jobbigast.Var på klubben igår på gruppträning öppen för alla. Superkul och så imponerad av hur instruktören fick ihop allt så att det passade alla så bra fast det var sån himla blandning på hundar och folk.
Jack har inte riktigt kommit in i situationen än och blir väldigt spänd och ofokuserad. Men det kommer säkert ge med sig efter ett tag. Om två veckor börjar vi agilitykursen så då kanske det går lättare när han får göra något riktigt kul.
Jag har typ 4st inom gångavstånd, ytterligare några om man vill gå lite längre. Är man ute annat än vid rusningstid så finns det alltid någon ledigHar du nära till flera hundrastgårdar där det ofta finns plats? Den närmsta för mig ligger flera km iväg och är nästan alltid upptagen. Sen förstår inte mina jyckar glädjen av sådana, Alvin nosar runt lite och går och lägger sig hos mig. Milou nosar också runt lite men är inte heller så förtjust i att springa runt där och lägger sig också sen så att vi kan lika gärna gå en vanlig promenad och sätta oss på valfri plats så kan dom göra precis samma sak![]()
Ja det kommer nog bli bättre och bättreMilou var också spänd första kurserna och satt och muttrade för sig själv och jag valde att ge honom utrymme så han inte behövde stå mitt i allt. Men nu, nu kan vi vara med på både rally, freestyle och agility och stå mitt i klungan omringad av alla andra hundar och han tycker det är helt ok, inget att stressa för. Han har alltid varit fokuserad på mig just vid träningsmomenten, det var mellan våra gånger när han bara skulle vänta som han tyckte det var jobbigast.
Så håll ut, det kommer släppa med bra erfarenheter och tålamod och motivation för att jobba.