Puh, nu har jag och hundarna kuskat ner till Holland och tagit oss ombord på färjan till England
Igår tog jag rygg på ett par kompisar, men idag skulle de en annan väg så jag har kört själv.
Det har varit så jäkla varmt! Tacksam för att det fungerat så bra med hundkåpan. Med bra ventilation, kyldynor och ett par kylklampar samtidigt som jag haft koll på dem både med kamera och termometer inifrån bilen (hej kontrollfreak
) så har det gått bra. Hade min termometer i framrutan på bilen, och när det var som varmast ute visade den på 50 (!) grader i solen. Inne i bilen. Trots full AC på ca 22 grader. Tacksam för att inte ha behövt ha hundarna i en bil med massa glasrutor i bagaget på denna trippen
fasen vad varmt det blir när solen ligger på alltså, 36 grader var det som varmast ute i luften enligt bilens termometer.
Hundkåpan har också varit varm, igår fick jag nästan lite panik när temperaturen steg under dagen. Hundarna har knappt hässjat något dock, så det verkar inte bli så jobbig värme där inne trots att tempen varit hög. Hade jag inte kunnat se dem i kameran hela tiden hade jag nog behövt stanna varannan avfart
Har badat dem ett par gånger på vägen idag och kunnat rasta dem bra, så jag hoppas att de ska kunna slappna av i kennelsen på färjan i natt.
På söndag kör vi första träningsdagen