Uppdatering...

nilema

Trådstartare
Hur har vi det med våra kusar egentligen? Har kronorna börjat rulla in än, eller springer dom bara ut?

Hur är det med tussilagon i Värmland? Då brukar ju martha lufta "den vackre" Och hur ser det ut med Ville's starter och framstegen för Cat's Claw?

tuddeomudde: startat nåt?

Cilva: provloppsföljetongen, del 992214 kommer väl ut snart? ;)

beauspirit, ghost, Lindi mfl

Jag siktar på kval 18/4 om papprena är klara....

Ha det gott i vårsolen (som kommit till norrland oxå)

Det otroliga förra året tog ju tvärstopp i och med att lilla racern, Dixie, fick en hovbensfraktur. Hon blev friskförklarad för att en månad senare åka på en hovledsinflammation i det benet. Det efter att ha travat hela 4 ggr i några minuter per gång. :( I vilket fall som helst blev hon friskförklarad i går, så framåt hösten kan vi väl hoppas på kval igen om hon fortfarande tycker det är kul. Och det verkar det som när vi joggar åtminstone. :p

Kompisens häst som jag hjälpte till med är numera Min häst, då veterinärräkningarna blev för höga. Hon hade en mystiskt hälta i ett framben som inte försvann. Inte så konstigt egentligen då hon har problem med bäckenrotation som bara vill tillbaka hela tiden. Hon är näääästan färdigbehandlad på klinik, sist var hon bara halt vid inbromsning och då hade hon en låsning i bogen. Tyvärr missade jag att ringa och beställa tid för eventuellt sista återbesöket så jag hoppas verkligen att de har tid för mig på torsdag. :crazy:

Och Fanny har ju gjort två identiskt lika lopp i år, tredjespår första 500, sen dödens och springa så länge man orkar. Det blir en för tuff öppning för den damen, hon kanske är färdig när hon blir 7 eller nåt. ;) Nästan inga poäng vilket innebär att vi får vänta ut pkt-21-loppen...

Men vad sjutton, hittills är det ju 50% bland de tre och 100% penningplaceringar i år så det är dumt att gnälla även om denna vår definitivt blev dyrare än den förra... :p

/// ghost

Det går bra *peppar peppar*
Han ska ut i provlopp på onsdag :crazy: så då får vi väl se om det ev blir start 19:e...
Han gick ett tufft jobb på rakbanan igår och var superfin! matte var elak och hade spö med sig :devil: så då fick han lite fart under fötterna...
annars har han kommit in med många nya sår på sistone och i onsdags lyckades han slita sönder ett boots :devil:r jag löslongerade... fast som tur var har det inte blivit några följder av såren :)
Idag var första dan utan täcke så pållen var mycket vackert dammgrå när jag kom till stallet... :crazy:
hoppas det går bra för alla andra med!

Vad har du för nyförvärv nu då???Har jag missat nåt :confused: . Eller är det märren där du köpte du menar?
Det är lite halvstiltje som vanligt, mest utgifter, eller bara utgifter kanske rättare sagt :D .Treårshingsten blev valack idag och det var inte en dag försent anser de som vet. Själv frågade jag om det var försent att ångra mig då han stod med skalpellen i handen :crazy: .Han måste kvala om snart för han lär ju inte kunna starta nu då han blivit kastrerad om man säger så. Siktar väl på kval då så fort han är i ordning. Treårsmärren har jobbat mycket bra i vinter och är kvalklar men jag väntar först och främst på sommarbana och då kan hon lika gärna vänta tills hon är start klar. Gissar på slutet av maj/början på juni. Starthästarna startar på tisdag även om det känns tungt att åka 40 mil enkel väg då bägge två har 90% galopprisk :crazy: .

annars börjar det vara bra snurr på hästarna i stallet. i torsdags selade vi ut 5 stycken varav en vann DD :banana: .Äntligen fick han utdelning på sin fina form. En annan var fyra på nytt rekord, satt fast lite och hade väl lite sparat, hade kanske kunnat vara ett snäpp längre fram ifall hon fått fritt. Den tredje fick sista pengen och de två sista var oplacerad och diskad :( .

Ja, visst är det underbart väder nu till och med här uppe?! Snart är sommaren här :) och myggen och knotten också :mad: .
mvh jesse

Jag har "bara" leasat henne, tog henne ju redan i juli, men papprena har inte hamnat i brevlådan förrens igår :angel:
och jag har även fått "tummen ur" och skickat in ansökan om b-tränarlicens.... bättre sent än aldrig, eller hur det nu är..

hoppas allt är klart så jag kan anmäla till kval den 18:e i Skeå, men jag har inte så stora förhoppningar på det.

Ja, trodde ju fyraåringen hade ca två jobb kvar till start, men om hon inte var sjuk i gårdagens jobb utan verkligen så dåligt tränad (vilket jag absolut inte får att stämma i mitt huvud) så har vi snarare två månader till start. Men vi får se, det lär ju snart visa sig.

:D :D
Tusssilagon har inte kommit upp än :rofl: :rofl: som TUR är för den Vackra har trampat sig så han är för dagen ganska så halt(han brukar aldrig reagera på tramp)eller så är det en sträckning(troligare)han haltar för och inte själva trampet...

Ville startar på Axevalla på tisdag :bow: :bow: och jag hoppas att han får vinna dennna gången, han hade en halsinfektion förra starten, och även om han gick nytt rek då så var han inte alls bra, var så säker på seger men det hände INGENTING när han styrde ut :crazy:...så håll tummarna för Ville nu :bump: :bump:

Hej! Tussilagon blommar...iallafall i trakterna kring Axevalla.. ;) :rofl: Mina hästar har nu blivit en häst. Vallacken har blivit såld och har nu tre raka segrar sedan den gått ur vår ägo :o ja, ja, den var nog för skarp för oss men vi kan glädja oss åt att det är vår uppfödning. Har nu ett sto som jag leasar. Det har blivit tre starter med en andra som bäst. Vi tränar vidare och tävlar :p Men...det är mest utgifter..!
:bump: :banana:

Den jag sköter var nere på banan igår och var jätteduktig :) Siktar på kval om 3 veckor. Ska bli jättekul för jag har lagt så mycket jobb på henne! :)

/snurpe

Startade i DD i Boden men han kom aldrig in i loppet... Var inte riktigt fräsch heller så det blir väl behandling, igen... :(

Fast man ska väl inte klaga, vara hästar har sprungit in 70 000 i år (1-4-0) så det kan ju ha gått betydligt sämre...

Den andra får vänta på start ett tag till, problem med hovarna...

Och 2-åring på Valla han är det bara trav i, så det blir väl han som vinner Elitloppet 2006 :D

Mvh Johanna

Nu ska jag skryta lite :p

Rainguard fungerar finfint hos tränaren..
han påstår att guard kommer att springa barfota och
inte behöver någon balansering öht :love:
Men hur länge den prognosen håller vet man ju aldrig :crazy:

Han sköter sig finemang och springer som bara den på rakbanan just nu.
Det dröjer nog ngn månad till innan det är dags för kval.

Blazing har fått på sig selen igen och tränas försiktigt nu,
han verkar trivas med det och är pigg som en mört :D
Har blivit mkt gladare och pratigare sen vi satte igång honom.

Kaos är lite snorig, utan temp dock så han får fortsätta ta det lite lugnt ett tag.

Men funderingarna på att leasa ut någon/några finns fortfarande.

jadu min lilla gumma har idag blivit halt. känns mindre kul. men innan hösten ska hon nog kvalat in hoppas jag. ja det har hon nog har jag betsämmt ;)

Ja du, är hon så lik en utav stjärnorna i stallet så folk på stallbacken tar fel på häst kan det ju inte annat än bli bra :D
mvh jesse

nä och sen allt prat som verkar gå om henne :D och alla vill ha sin egen del av henne. men det kan dom glömma. jag är egennyttig om min älskling :love: :devil:

Inga starter än, fattas lite speed ännu.
Det går i alla fall åt rätt håll varje träningspass.
Siktar på maj, men det är inte så lätt att hitta bra lopp för en ostartad 4: åring. :confused:
Är det inte tillägg så är det fördel för 3:åringar....

imorrn är det dax för provlopp! :crazy: De två pållarna jag ridtränar är tränaren ska oxå ut, så det blir en mycket nervös dag (har laddat upp med en påse vingummi, det bästa som finns för nerverna... :o)
Pållen förberedde sig med att slänga av mig när jag försökte rida hem honom genom hagen, så han är nog... laddad? :crazy: :smirk:

Följetongen i pkt 21:orna fortsätter för Fanny på måndag.
Man får väl hoppas att hon snart får till det, hon har klart kapacitet för mer än raden visar även om hon knappast blir någon stjärna...

/// ghost

Valacken går riktigt bra, just nu tar jag monte'licensen med honom och det verkar ha gjort susen på många sätt. Den förut lite blyge herrn som vänligt släppt hästar framför sig och gärna galopperat hejdlöst i starten kan man inte ta för samma häst idag. Han är klockren ut och är snabb som den, att spetsa från framspår är inte svårt snarare är det svårt att inte göra det och då är det ändå inga dåliga hästar med i loppen.(demon Sid, Pantani. Nobil Kosar och Shibus för att nämna några,) för er som inte vet så har min 0 kr på 7 starter, en av dem i min ägo och har som fortast gått 21 i kvalet(på papperet, jag har kört 18 över full distans med honom), dock utan galopp den gången. Han ska kvala den 16:e och starta ett P21 den 27:e, går han bara felfritt så bör han var med där framme.

Stoet går det fortfarande lite trögt med, hon är nu fem år och har iaf. vuxit klart(sen fransk) konditionsjobbar henne och ska så småningom lämna ner henne till banan så får de slå ihjäl sig där.... :crazy: Det är en dam med mycket humör och när man ber henne öka lite så bara ökar och ökar hon, problemet är att våra vägar inte är lämpade för tävlingstempo men det bryr hon sig inte om alls och att ta stopp på henne är inte populärt hos damen. Hon blir lite lätt i baken när hon inte får springa på och eftersom vi råkat ut för en otäck olycka så blir jag lite rädd då och det är hon ju inte sen att utnyttja tyvärr, så därför får hon åka ner på banan till ett proffs, hon verkar ju ha kapacitet och en bra löpskalle så det känns värt at prova iaf. desutom så kanske man kan få bort olaten så jag kan ta vid själv sen. Annars får hon väl bli en monte'häst, för där funkar det bra och jag blir inte skraj heller, jag har mer kontroll när jag sitter på.

Nu är min inte med i samma division som era... Han är ett russ... Kvalet klarade han iaf för 2 veckor sedan och nu blir det debut (i ett för hårt lopp) den 18 april på Umåker.

Stoet vi ska kvala in i år ska kvala om en månad eller två...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka