Uppdatering

Status
Stängd för vidare inlägg.
I tisdags var det hoppning på ridlektionen. Jag fick ponnyn igen men redan vid framskrittningen meddelade ridläraren att hon inte glömt bort att jag vill byta. Tur det.

Ponnyn var ovanligt pigg men lektionen kändes ändå som en sådan där medelmåttig historia. Inte dåligt men inte direkt bra heller.

I går gjorde jag ett besök på en annan ridskola för att kolla om det kunde var något. Jag kom dit lagom för att se sista halvtimmen av dressyrspecialen och stannade så jag även hann se början av nästa lektion som var en "medel vuxen/ungdom". De är typ den mest avancerade vanliga gruppen de har vilket på deras hemsida innebär att man ska kunna göra i ordning hästen själv och man ska kunna rida i de 3 gångarterna :cautious:. En man i gruppen hade satts på en C-ponny. Den var för liten för honom. Hur tänkte de där eller fanns det inget annat? De flesta hästarna verkade ganska sävliga, någon var en gnutta piggare och en ångade på. Den sistnämnda gick med pessoabett och knäppte av redan innan ryttaren tagit tyglarna O_o . Nä, det kändes inte som någon grupp för mig, varken nivåmässigt eller hästmässigt.

Dressyrspecialen hade kanske funkat. Av de tre som red var det en som red en häst som kanske kunde vara ok att rida (d.v.s. inte totalt försoffad), men den gick rätt högt upp med huvudet och thiedemanntygeln hängde utan att inverka alls. Hästen hade behövt lyfta huvudet till taket innan den hade verkat. Men den gruppen börjar för tidigt för att jag ska kunna hinna dit och rida i den och den andra dressyrspecialen på måndagar är full. Men egentligen kändes väl inte den gruppen heller som särskilt optimal. Då var nog den grupp jag red i på söndagar bättre.

På onsdagar har de hoppning så det kan jag ju titta på nästa vecka. Om det nu är värt det :meh:

Men om jag ska vara ärlig är det nog privatlektioner som gäller för mig skulle jag tro.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Det var sisådär 35 år sen jag var nybörjare. Dessutom är minnet därifrån lite oklart, men jag minns iaf att vi red med ledare iaf ett...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 497
Senast: Lobelia
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
925
L
  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 216
Senast: LiviaFilippa
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 279
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • HJÄLP
  • Ridskoleryttare
  • Hjälmar

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp