Uppdatering om min "monsterhund" från en GAMMAL tråd

Nosgrimma

Trådstartare
Tänkte uppdatera hur det gått med min Bullterrier Daddy som jag skrev om för 2år sen, om nån kommer ihåg detta.. den Gamla tråden:

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=870571

Han är nu 4år och from som ett lamm, Har inga som helst problem med honom längre.
HAHA jag blir så j*vla glad när jag tänker på hur bra det har gått så det pirrar i magen och leendet på mina läppar är jätte stort när jag sitter här framför datorn!
Om vi möter en annan hund som skäller så kan han IBLAND spänna sig lite och KANSKE klämma fram ett voff men då säger jag bara eeeh! och korrigerar snabbt med kopplet, då tittar han på mig å bestämmer sig snabbt för att ignorera "den där löjliga hunden" som skäller så :grin:
GUUD vad glad jag är att jag inte gav upp på honom! Han är så UNDERBAR :love:

Men nu på våren och sommaren så uppstår ett annat "problem" nämligen att han lägger sig ner i gräset och VÄGRAR resa sig upp! :p han bara ligger där å vältrar sig i gräset haha och om jag har tur när jag försöker få med honom så drar han sig fram på mage, annars bara ligger han där å skiter fullständigt i att jag vill fortsätta gå.. :D eller iof. ibland reser han på sig å går 5-6 meter innan han bestämmer sig för att det va bättre att ligga ner iaf:grin: så när jag vet att jag har lite halv bråttom så blir det en promenad på asfalterad väg:devil: men detta "problem" ser jag ju inte som ett problem egentligen :d

Daddy
38538_1263855396.jpg

Sv: Uppdatering om min "monsterhund" från en GAMMAL tråd

Sötnos!:love:

Vad kul att det gått så bra:)
En riktig solskenshistoria:D

Du borde väl även tillägga att ni har skaffat er en amstaff tik som han aldrig någonsin har visat sig aggressiv emot och att faktiskt INGEN annan än du har råkat hamna i vägen för hans käkar. Vilket visst bevisar att du har tagit ditt ansvar och aldrig låtit utsätta någon annan för den fara som han faktiskt utgjorde då. I förra tråden var det ju ett antal påhopp om att det var oansvarig av dig att ha en sådan hund. Vilket jag inte kan förstå då det aldrig har hänt någon annan något och dom bara jämt vill klaga på något. Som stackarn med ovtjackan eller vad den hette ;)

Bullterrier är en vacker ras... förstår inte dem som säger att de är fula. Stor näsa är coolt ;)!

Synd att deras egenskaper inte riktigt passar mig, hade gärna haft en bulle men jag vill nog hellre ha en hund som har mycket will-to-please.

:bow: vilket jobb du gjort förresten!

Synd att deras egenskaper inte riktigt passar mig, hade gärna haft en bulle men jag vill nog hellre ha en hund som har mycket will-to-please.

:bow: vilket jobb du gjort förresten!

Tack.. :)

Ah om man är ute efter en hund med mkt "will-to-please" Så är kanske inte bullterrier det ultimata.. :P men det finns där.. NÄR DOM VILL! hahaha :D

Men är man bulle biten så är man! :love:

Haha ja när de vill, jag vill ju det när JAG vill :devil: :D

En dag kanske jag inte är så intresserad av mer än sällskap då kanske det kan bli en bulle... Men den dagen den sorgen :p

......................................

Senast ändrad:

haha aah,, jag brukar jämt säga "honom har jag fått för alla min synder, och det är inte få!" Hahaha :devil:

Men han är en riktig Gose gris oxå :love: och jag skulle inte byta bort honom mot Något! :p

Härligt att det gått bra, även om du fått jobba mycket för det! (Förhoppningsvis har du lärt dig massor på vägen också, det brukar man göra av problemlösningar :D)

Jag såg förövrigt en bullterrier idag. Den låg ned på sidan och solade i gräset när vi kom gåendes och var, trots att jag många gånger varit skeptisk till utseendet när jag sett dem på bild, helt otroligt toksöt :love:

Härligt att det gått bra, även om du fått jobba mycket för det! (Förhoppningsvis har du lärt dig massor på vägen också, det brukar man göra av problemlösningar :D)

Ja Jag har lärt mig massor och inte minst så har jag ju lärt mig att tyda hans kroppsspråk :bow:

Jag såg förövrigt en bullterrier idag. Den låg ned på sidan och solade i gräset när vi kom gåendes och var, trots att jag många gånger varit skeptisk till utseendet när jag sett dem på bild, helt otroligt toksöt :love:

Haha aah innan träffade Daddy första gången sa jag alltid "jag ska ALDRIG ha en bulle dom e såå j*vla fula" men det har jag ju fått äta upp! :love::banana:

Jag skrev inte till dig utan till eestriD, men jag valde att ta bort inlägget då det inte hörde till diskussionen egentligen =)

Det är jättebra att du känner att du är på rätt väg igen !

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 655
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Hund Det var en helt vanlig lördag eftermiddag. Vilda (min friska och aktiva tik på 9 år) mådde bra som vanligt och vi lekte söka godis i vår...
2
Svar
27
· Visningar
8 512
Senast: madde_84
·
Övr. Hund Jag har en Bullterrier hane på två år som tidigar varit vanvårdat, och han har lite "attityds problem" Jag har haft Daddy i 9-10...
2
Svar
31
· Visningar
2 652
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Fick denna artikel i ett mail från en kompis, tyckte att den var så himla rolig, så jag bara MÅSTE posta den här! Någon som kanske rent...
Svar
3
· Visningar
1 020
Senast: Nikkis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka