Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag trodde att Caddyns AC fungerade. Det gjorde den i onsdags. Men inte nu längre! Många badpauser blev det på vägen både ner och upp...Jussi är extremt värmekänslig och säckar ihop rätt snabbt. Det i kombination med att min bils AC är minst sagt opålitlig gjorde att det kändes bättre att stanna hemma. Vi badade istället
Min vovve fyller också år den 2 oktoberFest ikväll!
Fritte själv firade det med att titta på när vi fikade. Och dregla.
Ale fick valla allmogefår i 25:an. Så jäkla cool hon är!
Och så inkallning då. Eller avkallning (från fåren).
#inkallning #leavingsheeponcommand #ale #forthewinbc
Ett filmklipp publicerat av Minou (@frodolfs_matte) Jul 7, 2015 kl. 10:36 PDT
Idag har det varit en riktig skitdag. Det känns som om valpen blir sämre hela tiden och det finns ingenting jag kan göra för att få henne att må bättre. Idag har hon kissat inne mer igen samt kissat lite på mig vilket var länge sedan. Bajset hamnade iaf utomhus men det är ett helvete att plocka upp sörjan som klibbar sig fast i gräset. Ska ringa vet imorgon igen men jag räknar inte med att de kan göra något mer för henne just nu.
Småfisarna blir också påverkade av situationen, jag gör allt jag kan för att de inte ska bli lidande men det är svårt att få orken att räcka till.
Det var ju inte alls såhär det skulle bli. Jag skulle få en träningskompis, någon jag kunde göra allt det där roliga tillsammans med men istället blev det av alltihop. Jag vet att det inte hjälper att deppa ihop men just nu orkar jag inte göra något annat.
Jag är småbitter själv mellan varven, jag vill fjällvandra med min hund, springa lite agility för skojs skull åtminstone, eller bara gå en rejäl promenad i friluftsspåret här i närheten. Men artrosen sätter stopp för större utsvävningar. Det är jättetråkigt att lämna hunden hos hundvakt eller ensam hemma för att vara ute och röra på sig lite mer. Det är inte så jag vill ha hund! Och jag är för tveksam för att skaffa en till just pga hans problem, han kanske inte pallar en ung hund omkring sig. Han är 10, jag gissar att han inte blir äldre än 11 och han borde få fortsätta vara enda prinsen i huset.
Men han är i alla fall 10 år (har haft problemen länge) och jag har en hund jag känner väl och ändå har roligt med på den nivå han orkar.
Fy det fungerar inte med glucosamin eller så? Min första tik fick glucosamin från biopet (tror jag), bild på en springande spaniel av något slag på förpackningen. Det hjälpte extremt bra när hon fick problem av sin artros, det var som att få en unghund igen när jag gett det några veckor.