kl
Tror jag blir vansinnig. Var ute med hunden för hans kvällstoalett nyss och lät honom busa av sig i en av rastgårdarna som finns här. Vid grinden finns det en skylt där det tydligt står att om rastgården är upptagen ska man inte släppa in sin hund utan att fråga dem som är där först, vilket jag kan tycka är rätt självklart, precis som att man inte släpper fram sin hund vind för våg till random hundar man möter på gatan.
I vilket fall så lekte vi som bäst när det kommer en kvinna lös med sin hund utanför. Den skuttar upp till staketet men jag ignorera det då det som sagt är ett högt staket emellan och min hund väljer att inte gå fram. Efter en stund så springer hunden runt rastgården till grinden och börjar putta på grinden (som är ordentligt stängd) med tassarna. Kvinnan följer efter och jag tror i min enfald att hon ska ta med sig hunden och fortsätta promenaden, men istället så öppnar hon grinden (!!) och släpper in sin lösa hund i rastgården ihop med min utan att ens tänka tanken på att fråga mig först... Höll på att flippa ur där och då och frågade vafan hon tror hon håller på med. Hon svarar glatt att hennes hund är ju inte van att leka med andra hundar så det är ingen fara
Tacka gudarna att hunden iaf verkade ha lite vett innanför pannbenet och nöjde sig med att skutta efter min valpis på behörigt avstånd utan att bli mer närgången. Min valpis kom fort och gömde sig bakom mig och visade tydligt att nu vill jag gå hem, så då kopplade jag honom och så gick vi.
Det där hade fan kunnat sluta precis hur illa som helst känner jag.