Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad skönt att det kommer lite glada nyheter för er, mitt i besvikelsen!Vilken dag!
Har besökt "vår" uppfödare. Dels för att titta på en hane men också för att få tips och nya infallsvinklar. Underbart tacksamt att de ödmjukt delar med sig av sin kunskap och erfarenhet
De kunde dock inte förstå vårt beslut att inte ta en sista kull på gammeltken (Hon blir 8 nu i år). Hon är kärnfrisk, fin kondition, har haft lätta parningar, lätta dräktigheter och lätta valpningar och varit en exemplarisk mor. Och dessutom lämnat fint. Vi har dessutom fått en förklaring till kullen som fick en lite trist ledstatistik. Allt hittar man inte på avelsdata
Så med all denna nya infon har vi bestämt att även ta en kull på "gammeltiken" vid nästa löp (april) om hon inte får något emot sig vid vetkoll.
Ny hane till tiken om 5 v är bestämt. Offentligörs så fort vi fått tag på den fd tilltänkta hanens ägare (julen är lite i vägen...)
Om gammeltiken får ok så har vi fått tips på en bra kandidat till henne med.
Och i morgon åker ungtiken på prov!
Mycket nu
Men allt känns väldigt bra i magen. Jag tror allt hände av en mening.
Vilken dag!
Har besökt "vår" uppfödare. Dels för att titta på en hane men också för att få tips och nya infallsvinklar. Underbart tacksamt att de ödmjukt delar med sig av sin kunskap och erfarenhet
De kunde dock inte förstå vårt beslut att inte ta en sista kull på gammeltken (Hon blir 8 nu i år). Hon är kärnfrisk, fin kondition, har haft lätta parningar, lätta dräktigheter och lätta valpningar och varit en exemplarisk mor. Och dessutom lämnat fint. Vi har dessutom fått en förklaring till kullen som fick en lite trist ledstatistik. Allt hittar man inte på avelsdata
Så med all denna nya infon har vi bestämt att även ta en kull på "gammeltiken" vid nästa löp (april) om hon inte får något emot sig vid vetkoll.
Ny hane till tiken om 5 v är bestämt. Offentligörs så fort vi fått tag på den fd tilltänkta hanens ägare (julen är lite i vägen...)
Om gammeltiken får ok så har vi fått tips på en bra kandidat till henne med.
Och i morgon åker ungtiken på prov!
Mycket nu
Men allt känns väldigt bra i magen. Jag tror allt hände av en mening.
Inget som mörkats. Men det kan vara svårt att hitta alla uppgifter man behöver när det kommer till importerade linjer. Har i dag fått lärt mig hur man gräver i de utländska registren som ser väldigt annorlunda ut mot SKK.Så skönt att det börjar ordna upp sig för er!
Jag blir så lättad och glad när jag läser hur ni resonerar i ert tänk kring avel. Det som oroar mej lite är det som nu verkar ha kommit fram om ledstatistiken, vad är det som har mörkats och hur har det gått till?
Inget som mörkats. Men det kan vara svårt att hitta alla uppgifter man behöver när det kommer till importerade linjer. Har i dag fått lärt mig hur man gräver i de utländska registren som ser väldigt annorlunda ut mot SKK.
Och vilket fantastiskt verktyg RSV är!!!
Här har SKK mycket att lära sig!
Snöklumpar tycker jag att det blir mindre av om man klipper ner pälsen mellan trampdynorna (tack för påminnelsen! Jag måste fixa det på Ebrah, hon skrek högt när jag försökte ta bort snöklumpar idag, orkade inte med att hon hoppade på tre ben och vägrade gå så jag tänkte hjälpa henne.. )Bästa sättet att undvika köldkramp och snö mellan trampdynorna?
Skor?Bästa sättet att undvika köldkramp och snö mellan trampdynorna?
Tysk databas för schäfer. Här frågar man om allt ifrån vad hunden äter för foder, noggranna hälsoundersökningar som avslöjar röda tassar, hur hunden lever (tex i hundstall) träning, vaccinationer, vilket fästingmedel du använder, ja allt!!! Tom vilka övriga husdjur hundarna lever med! Uppfödaren blir synad och utfrågad och allt står med. Men framförallt så har de otroligt mycket mer utförliga tester när det gäller hundens egenskaper. Hundarnas röntgenplåtar kan även läggas ut så man kan se själv (om man nu förstår något)Då förstår jag. Tolkade det du skrev innan som att nåt inte gått rätt till, blev lite orolig där ett tag.
Vad är RSV?
Du får blanda ordentligt Här lämnas inte ens ett dammkorn kvar i skålenDet där med vitaminpulver på köttportionerna var fint i teorin. I praktiken tog det nästan en halvtimma för dem att noga sortera bort varenda mineralkorn och lämna dem i skålen.
Tror den burken kommer bli stående...
Det där med vitaminpulver på köttportionerna var fint i teorin. I praktiken tog det nästan en halvtimma för dem att noga sortera bort varenda mineralkorn och lämna dem i skålen.
Tror den burken kommer bli stående...
Du får blanda ordentligt Här lämnas inte ens ett dammkorn kvar i skålen
Äh, du får ge dom varsin liten klutt köttfärs i matenBlanda? De får ju hela köttstycken