Uppdatering- kräsna arabstoet..

Arabis

Trådstartare
Nu har min 5-åriga MKT kräsna arabfröken ätit sitt hösilage i ca 1½ månad. Det går åt rätt håll, & hon börja se riktigt fin ut.
Hennes foderstat ser ut som följande
ca 2,5 kg hö ( får äta hur mkt hon vill)
ca 4,5 kg hösilage ( ts 62%, får äta hur mkt hon vill)
det skiljer lite fr dag till dag hur mkt stråfoder hon sätter i sig, men detta är ungefär.)
Hon får oxå:
2,2 kg Müsli
0, 25 kg vetekli ( smaksättare)
+ 1 kg lucernpellets.
Detta ger tillsammans ca 80 MJ, & en kvot på 7,5.
Hon har börjat ändra sig nu, ser ut att få mer " rumpa" bl a. Är inte uppdragen längre & man ser inte revbenen lika tydligt. Fortfarande är hon tunn över ryggen, men MKT bättre.. Jag har ju försökt att ta bort nästan allt kraftfoder, men hon äter inte mer stråfoder för det.
Så, så här ser det ut i dagsläget!!

Bra MKT bättre än innan..

Vad kul att det går år tätt håll, och hon äter ju mycket mer strå nu =) Heja!

Kan ju kasta in en rapport om kräsna arabfölisen med. Äter idag som en utsvulten ponny ungefär ;) Lyckades tom lura i henne linfröpellets i den andra maten, hon grimaserade illa men åt upp =)

Ja, mkt mer än innan är det ju..
Dock ej så mkt som jag vill, men jag ska nog vara nöjd nu ändå, & inte pröva fler alternativ på ett tag.
Hon täcker i varje fall sitt TS- behov nu, det gjorde hon inte innan.
Visst ÄR det bra... Är bara såå glad!!

Liknande trådar

Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
569
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Hej även jag skulle vilja ha lite tips hur jag ska tänka vad gäller foder. Halvblod, fri tillgång på hösilage. TS 77% Råprotein 108 g...
Svar
17
· Visningar
1 228
Senast: Zamira
·
Foder & Strö Har ett sto på 5 år, är fullblod/halvblod. Hon är lite tunn enligt mig och kan behöva gå upp i kg. Hon får fri tillgång till hösilage...
Svar
8
· Visningar
2 627
Senast: Blubbis
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 208
Senast: isafore
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V