Uppdatering Blup

N

ninapina

När uppdateras Blup? Var inne på Islandshingstar.se och såg att Birkir från Skaneyland nu har ett Blup på 111, är det årets nya? Jag frågar för jag är intresserad av Segull frá Skardis blup, och enl. de listor som finns på icelandichorse.se så har inget förändrats. Har tyvärr inte tillgång till Worldfengur, är det ngn som kan hjälpa mig?

Sv: Uppdatering Blup

Det var en rejäl höjning, är det ngn som vet kriterierna för att Blupen skall höjas eller sänkas? Samt Segulls nya blup?????

BLUPen ändras när släktingar bedöms, höjs om hästen höjer sin bedömning och sänks med 1 per år om ingen ny information
Segulls BLUP är 111.

Höjs inte Segulls blup när nu Birkir ( som är hans son) `s blup höjdes???

Ja, det är 2004´s BLUP. BLUPen kommer inte förrän på hösten/vintern när alla uträkningar efter årets bedömningar gjorts.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 082
Senast: kma
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 403
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 113
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 732
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar